Hlavní navigace

Blogy

  • Spi Firefoxe, spi

    Prohlížečí ukolébavka Spi Firefoxe, spi, zavři okna svý, uživatelé spí taky, máš jich kupu, máš jich mraky, spi Firefoxe, spi. Spi Firefoxe, spi, skonči thready svý, až se spustíš za svítání, googlovat tě bude paní, spi Firefoxe, spi. Spi Firefoxe, spi, ulož okna svý, panda v ZOO už spí taky, bambusu má všude mraky, spi Firefoxe, spi.
    5. 10. 2007 18:38 (aktualizováno)
  • Kubuntu vs. Ubuntu

    Abych mohl porovnat rozdílné desktopové prostředí, tj. KDE a Gnome, nainstaloval jsem si na jistou chvíli Kubuntu 7.04 (Ubuntu s prostředím KDE). Nejsem žádný linuxový guru, ale obyčejný uživatel, který používá PC běžným způsobem, proto neberte tento postřeh jako důvod k flamewaru. Středa 1. srpna 2007
    31. 10. 2012 12:08 (aktualizováno)
  • HTML5 trailer - objevte svého hrdinu

    Trailer není ničím jiným než reklamou na film, který má někdy v budoucnu přijít do kin. V traileru se zpravidla objeví několik záběrů z připravovaného snímku (což se nesmí přehnat, to by se nám z traileru stal tzv. spoiler), uvedou se důležitá jména pana režiséra, pánů scénáristů a taktéž názvy společností, které film uvádí a zpravidla ho finančně či jinak podpořily.
    24. 4. 2008 15:29 (aktualizováno)
  • Google Analytics s mapou České republiky

    Weby se už nějaký pátek zabývám a vždy mne bavilo (resp. někdy jen bavilo, někdy to byla součást podniku) sledovat přístupy na jednotlivé stránky webu (odkud, kam, kdy a proč). Ačkoliv jsem dlouhodobý fanda služby NAVRCHOLU.cz, ne na všech webech si mohu dovolit používat její placenou variantu Platinum a jiné varianty pro mě nejsou moc vypovídající. Proto poslední dobou experimentuji s Google Analytics.
    24. 4. 2008 15:29 (aktualizováno)
  • Pohádka o "hodném" dodavateli

    Momentálně mám velmi čerstvou zkušenost s dodavatelem, o kterou se chci podělit. Nedá se s tím bohužel nic dělat a má to sloužit pouze jako upozornění pro další, aby si na to dali pozor. Na úvod definování proměnných a konstant – pracuji v jedné nadnárodní společnosti, která po světě zaměstnává tisíce lidí, pobočky jsou také všude a plánování akcí se opravdu provádí globálně a dlouhodobě. Je asi jasné, že bez kvalitního informačního systému se žádná větší společnost neobejde…
    4. 3. 2010 13:20 (aktualizováno)
  • GIMP v příkladech: hra "cestičky", dějství druhé

    Minule jsme skončili šestiúhelníkem s boulemi. Teď musíme vyrobit další karty. Kreslení zatáček a rovin Nejprve si zkopírujeme náš šestiúhelník (cp 6uhelnik.xcf zatackaarovna.xcf) a zatackaarovna.xcf otevřeme (gimp zatackaarovna.xcf). Teď si zvolíme nástroj Výběr spojitých oblastí (z) a klikneme doprostřed šestiúhelníku, aby se celý vybral…
    20. 9. 2007 19:56 (aktualizováno)
  • Multiplatformní album

    Dovolená je za námi (nebo před námi) a v dnešní době je běžné, že si archivujeme své obrázky vyfocené digitálním fotoaparátem. Někteří z nás prostě obsah paměťové karty vysypou do složky a vypálí CD. Jiní si zase vytvoří album a umístí jej na web. Já ovšem používám program, který je někde uprostřed. Jmenuje se JAlbum.
    23. 4. 2008 13:12 (aktualizováno)
  • Formát a install - filmečky na Fuzzwich

    Pod dnešním článkem Kdo udělá z Linuxu trend? se mj. debatovalo o reklamách na Linux. Moc jich není (viz nedávný spot o Windows/386). A protože mi dnes David poslal odkaz na novou službu Fuzzwich, která nabízí možnost online tvorby jednoduchých animovaných filmečků, řekl jsem si: „Mistře, sedni k tomu na deset minut a pořádně jim to nandej!“
    26. 1. 2008 23:39 (aktualizováno)
  • GIMP v příkladech: hra "cestičky", dějství prvé

    Základem hry je, že se každý hráč snaží postavit co nejdelší cestičku z karet, které losuje z balíku. Pokud nějakou kartou projde dvakrát, počítá se za dva body. Doufám, že jsem to vysvětlil dost přesně… My si dnes tuto hru vytvoříme v GIMPu. Příprava Otevřeme si GIMP a vyrobíme si (Soubor → Nový) obrázek s rozlišením 150dpi o velikosti 100 × 200mm, který bude vyplněn průhlednou barvou…
    20. 9. 2007 19:55 (aktualizováno)
  • XML5 na hřišti

    V nedávném článku o příchodu SQL5 na Lupě jsem zmínil, že Anne van Kesteren se pustil do projektu XML5, o kterém sám píše: XML5 je zpětně kompatibilní s XML1 a XML1.1, krom toho, že dokáže pracovat i s nesprávně strukturovanými (non well-formedness) dokumenty. Anne nedávno zveřejnil XML5 Playground (ukázka), na kterém si můžeme vyzkoušet jeho aktuální výsledky. Anne plánuje v rámci projektu XML5 sepsat nejen specifikaci, ale poskytnout i její implementaci v Pythonu…
    24. 4. 2008 15:30 (aktualizováno)