Dnes zveřejnila Česká Spořitelna počet obětí nebývalého Phisingového útoku na její zákazníky. V sítích útočníků (kteří většinou útočí přes Čínu nebo JAR) skončilo 8 rybek. Co je k tomu vedlo? Bůh ví. Ještě jedna zajímavost. Naposled použili Phisheři doménu České Národní Banky csas@cnb.cz. Veselé ne?
Již několikrát jsem se zde rozepisoval o ITILu. Naposledy to bylo o V případě středně velké společnosti máme při implementaci ITILu dvě možnosti. První možností je vytvoření vlastního informačního systému vlastní společností tak jak tomu bylo u menší společnosti. Jednalo by se samozřejmě o podrobnější a složitější aplikaci než v předchozím případě. Také by do ní vstupovalo daleko více uživatelů. Druhou možností je využití komerčních řešení v podobě různých aplikací…
Již asi týden nebo dva se neustále mluví o tom jak Microsoft chce kupovat Yahoo!. Diskuse se vedou na dvou polích. Na finančním a na poli IT. O tom jaký by mělo dopad spojení Microsoftu s Yahoo! na svět IT se napsalo hodně. Mimo jiné i zde na root.cz vyšel o této nabídce článek. Po jeho přečtení asi každý položí otázku, zda-li má vůbec tato akvizice smysl. Odpověď? Asi ne moc velký…
Vždycky se strašně těším na to s jakou pěknou vychytávkou zase Google přijde. Je na světě mnoho organizací, které se snaží udělat interaktivní slovníky nebo překladače, ale co jsem hledal, tak zatím ten od Googlu (ikdyž v tuto chvíli není asi nejlepší) má nejlépe vykročeno k zbourání pomyslné Babylonské věže.
V současné době již drtivá většina e-mailových klientů umí takové parádičky jako vytvořit automatickou odpověď na e-mail nebo nastavit potvrzení o přečtení vámi odeslané zprávy. Věcička je to sice pěkná, ale schovává se za ní dosti velké ohrožení. Netiquetu neboli etiketu na netu se dá do velké míry považovat za mrtvý dokument, prostě protože ho téměř nikdo nedodržuje (nebo nezná). Přesto se zde skrývá pár dosti důležitých věcí…
Již dlouho jsem byl konfrontován názory, že ITIL se v praxi bije s jinými metodikami. A jelikž tento názor nezastávám, tak jsem svou semestrální práci zaměřil na případy spolupráce ITILu s RUPem. Hned z počátku se nám nabízí krásné srovnání vývoje metodik v čase, které je důkazem, že tyto dvě metodiky by měli spolupracovat a navzájem se doplňovat. Obrovský krok byl udělán ze strany vývojářů metodiky ITIL vydáním třetí verze V3.
Nemohl jsem si pomoci, ale po přečtení komentářů některých jedinců na článek Mikroformáty nám nabídnou v budoucnu mnoho nových možností a abych zde neplácal jen tak do vzduchu nalezl jsem pár věcí, které by nám v budoucnu mohly zpříjemnit život: Vyhledávače O tom jak budou perfektně vyhledávače v budoucnu vyhledávat bylo napsáno již mnoho a nemá cenu to zde opakovat
Jelikož Ježíšek prostě ví co mám rád, tak se stalo to, že jsem na Štědrý večer nalezl pod stromečkem knihu iWoz. O tom, co znamená název této knihy a o kom je, zde již na Rootu řeč byla (pro ty kteří snad tento článek prošvihli, jen připomínám, že iWoz je trojsmyslný výraz pro: I was, I Wozniak, iWoz – produktová řada Apple)…
Jedna z věcí kterou na věcech fakt miluju je, když jsou dotažené do konce a je vidět, že si s nimi někdo vyhrál. Nick Weininger (Software Engineer v Googlu) představil na svém blogu novou službu, která bude implementovaná do googlovského vyhledávače. Jedná se o užitečnou blbinku vyhledávání pozice letadla. Asi každý někdy přijel na letiště a zjistil že jeho letadlo má veliké zpoždění. Dosti nepříjemná věc. Nová služba bude informovat o tom, zda-li má Vaše letadlo zpoždění nebo ne…
Je tomu asi půl roku, kdy jsem se začal zabývat metodikou ITIL. Byl jsem na stáži v jedné nejmenované společnosti, která zaobírá přední postavení ve vývoji SW na světě. Za úkol jsme měl vytvořit pracovní workflow pro jejich SW na základě metodiky ITIL. Prvním problémem, se kterým jsem se při svém bádání setkal, bylo, že všude bylo o ITILu napsáno pouze něco ve smyslu: ITIL byl vyvinut ve spolupráci britské vlády a soukromého sektoru a je plně závislý na know-how každé společnosti…