Hlavní navigace

Články označené nálepkou Vývoj

  • LISP vs. XML

    Pod mým nedávným článkem o jazyku XML Pipeline proběhla pozoruhodná diskuze. Bohužel ani trochu nesouvisela s tématem. Několik příznivců LISPu mělo potřebu světu sdělit, že „LISP rulez!“ a XML je jen jeho značně nedokonalou napodobeninou, uměle protlačovanou nevzdělanými rádobyexperty, kteří si z tohoto podvodu udělali dobrou živnost. Můj mírně ironický tón naznačuje, že s tímhle názorem tak docela nesouhlasím. Pokusím se vysvětlit, co mě k tomu vede.
    18. 2. 2007 23:38 (aktualizováno)
  • Mono občasník :)

    Tak tu máme další dávku novinek z vývoje Mona. Je-li to pro Vás zajímavé, pokračujte ve čtení :) mcs a gmsc znovu sdílejí stejný kód Po dlouhé době (asi 3 roky) se kód obou těchto C# kompilerů potkal v jednom repozitáři. Kompilátor gmcs se oddělil jako experimentální, specifikace generik a jiných vlastností jazyka C# verze 2.0 tehdy nebyla dokončena. Nyní byl prohlášen jako stabilní. Od vydání Mono 1.1.18 budou oba kompilátory založeny na stejném kódu…
    13. 10. 2006 20:35
  • Literatura o STX

    Narazil jsem na sérii zajímavých článků/blogpostů o STX, což je alternativa ke XSLT umožňující streamové zpracování. Před pár lety jsem při vývoji tohoto jazyka zažil poměrně dost zábavy, a snad se i něco naučil. Nadšení ale časem vyprchalo a poslední dobou kolem STX bylo ticho po pěšině. Teď Tobias Trapp sepsal pěkný, zatím pětidílný seriál nazvaný Streaming Techniques for XML Processing (1. část, 2. část, 3. část, 4. část, 5. část), nahlížející na STX ze zajímavých a originálních úhlů pohledu.
    18. 2. 2007 23:38 (aktualizováno)
  • Ponie končí

    Poslední dobou to tak trochu vypadá, že projekt Perl 6 začíná ztrácet dech. Možná je to jen optický klam, ale zvenčí se to dá špatně posoudit. Larry Wall a Damian Conway pořád generují své Apocalypses a Exegeses, v mailing listu se diskutuje o nejrůznějších podrobnostech, ale co chybí, je jasné směřování k cíli. Někdy v roce 2001, 2002 jsme všichni věřili v rychlejší pokrok. Asi to ale bude ještě na dlouho.
    18. 2. 2007 23:32 (aktualizováno)
  • Jednoduché vytvoření makefile pro aplikaci v C

    Před pár měsíci jsem si do počítače v robotě nainstaloval hru Monster Masher, skvělá hra má jen jednu vadu – pomalost a to mě přivedlo k nápadu napsat si podobnou hru. Po čase se už počet zdrojových souborů blíží k 30 a ruční úprava makefile je peklo a proto přišel na řadu skript v bashi. Princip je jednoduchý: Každý .cpp soubor se kompiluje samostatně jako samostatný modul.Ke každému modulu je třeba vyhledat includované soubory a rekurzivně soubory které se inkludují dotěchto inkludovaných soub
    13. 9. 2006 17:06 (aktualizováno)
  • Subversion na SourceForge.net

    Ne že by to byla nějaká novinka – zprávy o tom, že SourceForge chystá Subversion repository, jsem si všiml víc než před rokem a funkční už musí být aspoň pár měsíců – ale teprve před pár dny jsem se dostal k praktickému vyzkoušení. Posledních pár let na SF neměli právě nejlepší období. Oblíbený server těžce zápasil s následky svého úspěchu. Byl očividně přetížený, výpadky nebyly ničím neobvyklým, CVS repository bylo prakticky za hranicí použitelnosti…
    18. 2. 2007 23:30 (aktualizováno)
  • Nové události spojené s Monem

    Framework Mono asi představovat nemusím. Někým zatracovaný, někým milovaný. Inu každému podle jeho gusta. Pro ty, které tato technologie zajímá, zde budu občas uvádět některé novinky, které se týkají nejen Mono frameworku, ale třeba i Gtk+, Gnome, aj. Dnes je tu první várka… Dnes byla uvolněna finální verze 1.0 projektu IronPython sponzorovaného Microsoftem…
    6. 9. 2006 10:46
  • Startujeme

    Blog věnovaný Smalltalku začneme pár poznámkami k jeho spuštění. Popravdě řečeno, nastartování Smalltalku je velice složitá operace a u většiny implementací mají i ty největší kapacity často jen mlhavou představu, jak se to vlastně dělá. Skoro u všech programovacích jazyků je dnes postup vytváření programů a jejich spuštění obdobný…
    2. 9. 2006 21:18