Martin Hassman: nejen o prohlížečích - Témata označená nálepkou recenze

• Neil Gaiman: The Graveyard Book

Nedávno vyšla nová kniha Neil Gaimana The Graveyard Book. Jako správný fanoušek jsem nečekal a knihu si pořídil. „Hřbitovní kniha“ vypráví příběh maličkého chlapce, kterého osud z teplého domova, krátce po té, co dojde k vyvraždění zbytku jeho rodiny, zavede na starý hřbitov. Na hřbitově opuštěné miminko najdou místní obyvatelé (rozuměj duchové, nemrtví apod.) a ujmou se jeho výchovy…
    17. 4. 2009 8:54 (aktualizováno)
  • Scott Berkun: The myths of Innovation (recenze)

Mýty inovací (resp. mýty o inovacích) je rok stará kniha nakladatelství O'Reilly. Nenechte se zmýlit její obálkou; ačkoliv není bílá, ale v odstínech černé, ačkoliv na ní nenajdete zvířátko, nýbrž telefon, je to skutečně kniha od O'Reilly. Na knihu jsem narazil skrze jejího autora. Jeho jméno je ve světě vývojářů a webdesignerů sice neznámé,  nikoliv však jeho činy. Scott Berkun pracoval v Microsoftu jako manager Internet Exploreru od jeho zcela prvních verzí až po (tuším) verzi 5. Dodnes na svo
    17. 4. 2009 8:54 (aktualizováno)
  • D. Crockford: JavaScript - The Good Parts (extrémní recenze)

Dlouho očekávaná kniha, kterou napsal JavaScriptový guru Douglas Crockford z Yahoo!, vyšla letos na jaře. Pro koho je určena? Vyplatí se ji pořídit? JavaScript – The Good Parts se od všech knih o JavaScriptu odlišuje. Soustředí se jen na základní syntaxi (žádný DOM a použití v prohlížečích), představuje JavaScript pokročilým programátorům a zcela subjektivně z pohledu autora.
    13. 8. 2008 15:53 (aktualizováno)
  • Håkon Wium Lie & Bert Bos: Cascading Style Sheets (recenze)

Pánové Håkon Wium Lie a Bert Bos jsou autory návrhu kaskádových stylů (resp. toho vítězného návrhu, ono jich bylo víc). Bert Bos do letošního jara předsedal pracovní skupině pro CSS. Těžko bychom našli osoby, jejichž život je s kaskádovými styly více spjatý. Oba jsou také autory knihy Cascading Style Sheets: Designing for the Web, která se v roce 2005 dočkala svého třetího vydání.
    16. 7. 2008 19:11 (aktualizováno)
  • Matt Haig: Království značky (recenze)

Království značky je kniha, která se vymyká zaměření tohoto blogu. Ale jen částečně. Nikde, ani ve světě počítačů, nevyhrává vždy ten technicky vyspělejší, často rozhodují další vlivy. U nového produktu, u nové služby se nerozhodujeme jen podle jejich vlastností ale (ať už vědomě nebo podvědomě) i podle značky. (Kdo za tím stojí? Že by Google? Nebo Yahoo!? Či Microsoft?)
    25. 6. 2008 16:08 (aktualizováno)
  • Joel Spolsky: User Interface Design for Programmers

Kniha známého autora Joela Spolskyho vypráví o tom, jak mají programátoři vytvářet aplikace tak, aby byly nejen dobře použitelné, ale zároveň aby jejich uživatelé byli šťastnější. „Použitelnost je v zásadě otázka lidských práv ve světě interakcí mezi počítačem a člověkem. … Když se soustředíte na použitelnost, respektujete tím pocit štěstí u lidí, kteří váš kód budou spouštět.“ Joel Spolsky
    20. 6. 2008 20:26 (aktualizováno)
  • Neil Gaiman: Stardust

Není to tak dávno, co jsem viděl film Stardust (u nás šel pod názvem Hvězdný prach – recenze na fffilm). Příběh o chlapci, který se vydá pro spadlou hvězdu za tajemnou zeď, vypadá jednoduše, ale zdání klame. Při bližším zkoumání jsem objevil, že film byl natočen podle stejnojmenné knižní předlohy, jejímž autorem je Neil Gaiman, pro mne tou dobou zcela neznámý spisovatel. Nedalo mi a knihu jsem si pořídil (vyšla i v českém překladu). Je relativně tenká (necelých 200 stran).
    8. 8. 2008 19:10 (aktualizováno)
  • Blogy: Publikuj a prosperuj

Před pár týdny vydalo nakladatelství Grada knihu Blogy: Publikuj a prosperuj, Blogování pro váš business. Autory knihy jsou blogeři DL Byron a Steve Broback. Knihu jsem si koupil hlavně ze zvědavosti. Ačkoliv je kniha o blogování, není to kniha pro autory a autorky osobních blogů a blogýsků, jak ostatně poznáte již z názvu. Kniha je zaměřena na blogy firemní.
    19. 1. 2010 0:40 (aktualizováno)
  • Peter-Paul Koch: ppk on JavaScript

Do mé sbírky knih o JavaScriptu přibyl další úlovek ppk on JavaScript, jejímž autorem je Peter-Paul Koch (ppk), známý zejména svým webem Quirksmode.org. Jelikož si práce Petra-Pavla Kocha vážím (zejména jeho článků a příspěvků na blogu), tak jsem se na knihu hodne těšil. Jedná se o knihu relativně novou, byla vydána v loňském roce (byť dopsána již v roce 2006) a zahrnuje mj. i Internet Explorer 7, takže by měla zůstat ještě pár let aktuální.
    27. 6. 2008 10:00 (aktualizováno)
  • Cameron Moll: Mobile Web Design - recenze

Loni na podzim vyšel Mobile Web Design, jehož autorem je webdesigner Cameron Moll. Kniha na tohle téma tu chyběla, proto jsem si ji hned objednal. Jak již název napovídá, kniha pojednává o mobilním webu. Pomůže všem, kdo to myslí vážně s mobilní verzi svého webu, i všem, kdo chtějí spustit novou mobilní službu. Stranou nezůstanou ani webové standardy.
    24. 4. 2008 12:17 (aktualizováno)