Hlavní navigace

Martin Hassman: nejen o prohlížečích - Témata označená nálepkou html5

  • Hackathon je jako bezpečný sex. (Programátorské) požitky bez následků.

    Jakub Nešetřil se nedávno s kolegy účastnil celosvětového hackathonu a vyhrál. Já jsem Jakuba na tohle téma vyzpovídal. Co jsou hackathony zač? Proč se jich vůbec účastnit? Co vám osobně mohou přinést? A také jsem zjišťoval tipy pro ty, kdo by chtěli takový hackathon zkusit vyhrát. Jakube, nedávno ses zúčastnil velkého mezinárodního hackathonu, o co se jednalo?
    9. 11. 2010 10:22 (aktualizováno)
  • V CZ Podcastu spolu s Google Wave a HTML5

    Včera jsem měl tu čest být hostem natáčení 32. CZ Podcastu. Povídali jsme si v něm o HTML5 (o které – jak určitě víte – se už dlouhodobě zabývám na svém dalším blogu HTML456) a o Wave, což je novinka od Googlu, do které jsem před pár týdny dostal pozvánku. Pokud máte zájem a hodinku čas, tak vzhůru k poslechu.
    16. 7. 2009 14:37 (aktualizováno)
  • Canvas - Wolfenstein jako netradiční fotogalerie

    Dnes si ukážeme některé netradiční fotogalerie, knihovnu pro panoramatické zobrazování a malou ukázku izometrického zobrazení. Jak již název napovídá, vše se týká nové HTML značky canvas. Wolfenstein jako fotogalerie Jacob Seidelin upravil svojí implementaci Wolfensteina pomocí JavaScriptu a canvasu a vyrobil z ní fotogalerii. Po nahrání levelu zadejte dole klíčové slovo (např. dog) a počkejte, až se natáhne a zpracuje několik fotografií s Flickeru (chvíli to trvá)…
    27. 8. 2008 19:53 (aktualizováno)
  • Canvas, editace fotek a jezdící Super Mario

    Opět se mi nahromadilo pár zajímavých příkladů s canvasem, tak šup sep s nimi. Super Mario na kolech Jacob Seidelin, který je autorem aplikací z minulého dílu, nezahálel a naprogramoval v canvasu hru další hru se Super Mariem, tentokrát se jedná o závody. BTW je to první canvasová hra, ve které proti hlavnímu hrdinovy hrají i protivníci. Jestli si dobře pamatujete, v těch minulých sice protivníci byli, ovšem stáli na místě a nic nedělali…
    20. 6. 2008 20:26 (aktualizováno)
  • Kouzla s canvasem - libo šachy nebo Wolfensteina?

    Snad nejpoužívanější novinkou HTML5 je dnes canvas. Co mě na něm láká nejvíc je, že dosud si nikdo pořádně neuvědomuje, kam až posune hranice stávajícího webu. Já si to také neuvědomuji a jsem s každým zajímavým objevem šokován. S několika čerstvými objevy se s vámi dnes podělím. Jejich autorem je Jacob Seidelin a publikuje je na svém blogu. Jacob s canvasem hodně experimentuje a vždy když si myslím, že mě už nemůže ničím překvapit, tak přijde s něčím novým, co mě opět dostane.
    31. 5. 2008 11:37 (aktualizováno)
  • HTML5 trailer - objevte svého hrdinu

    Trailer není ničím jiným než reklamou na film, který má někdy v budoucnu přijít do kin. V traileru se zpravidla objeví několik záběrů z připravovaného snímku (což se nesmí přehnat, to by se nám z traileru stal tzv. spoiler), uvedou se důležitá jména pana režiséra, pánů scénáristů a taktéž názvy společností, které film uvádí a zpravidla ho finančně či jinak podpořily.
    24. 4. 2008 15:29 (aktualizováno)
  • Proč HTML5 potřebujeme jak prase drbání?

    Karl Dubost napsal na W3C blog příspěvek Why HTML 5 Specification Matters? This is a simple story. The story of an HTML bug. Like every stories, it could start with… Once upon a time, there was a bug. Karl píše o problému s webem www.bmw.com v prohlížeči Safari. Skutečně, když se na web ze Safari podíváte, moc z něj neuvidíte. Významné weby nemohou prohlížeče jen tak ignorovat, a proto byl problém byl do bugzilly WebKitu nahlášen…
    24. 4. 2008 15:36 (aktualizováno)
  • Podpora videa míří do Firefoxu

    Chris Double pracuje na podpoře elementu video ve Firefoxu. Jeho patch (bug #382267) se do hlavního stromu zatím nedostal, ale v sobotu Chris zveřejnil návod, jak si zájemci o novinky HTML5 mohou Firefox s podporou videa zkompilovat sami. Firefox se tak zařadil k prohlížečům Safari a Opera, kteří již na podpoře elementu pracují (taková trojka prohlížečů S. O. F. neboli Save Our Fear).
    24. 4. 2008 15:37 (aktualizováno)
  • Canvas - Doom ve vašem prohlížeči

    Nedávno jsem psal, proč je canvas připraven pro web. Dnes si ukážeme několik dalších ukázek použití canvasu, možná někoho inspirují. (Skoro)Doom v canvasu Posledně jsem ukazoval Canvascape, zárodek enginu pro procházení 3D prostorem v canvasu. Ovšem Philip Taylor se svým Canvex nabízí rovnou Dooma v prohlížeči. Zatím ještě nemá implementované potvůrky, které byste mohli střílet, ale 3D prostředí již má svou úroveň; skáčete přes sudy, dveře se před vámi otevírají, běháte po schodech atd.
    24. 4. 2008 15:45 (aktualizováno)
  • HTML5 a W3C - chvíle napětí

    Včera byla do mailing listu pracovní skupiny pro HTML u W3C zaslána výzva k adopci současného HTML5. Vedoucí HTML WG dosud nereagovali. Nejsem si jist, zda je rozhodující jejich souhlas/nesouhlas nebo je zapotřebí hlasování všech členů skupiny. Rozhodnutí zda W3C přijme cestu, kterou se vydalo HTML5 a použije několik let práce WHATWG nebo se bude ubírat jiným směrem, jistě ovlivní vývoj webu na mnoho let.
    24. 4. 2008 15:56 (aktualizováno)