O předchozích dílech Tvůrčího psaní Markéty Dočekalové jsem se tu už kdysi zmiňoval. Oba dva díly se líbily, tak jsem se začetl i do třetího.
Třetí díl se z celkové série poněkud vymyká. Soustředí se na specifickou formu psaní – psaní scénářů pro televizi. Oproti předchozím dílům se prakticky nevěnuje psaní jako takovému, ale problematice, kterou psaní pro televizi přináší počínaje složením typické televizní redakce a konče autorským zákoníkem.
Typický čtenář by tak měl být někdo,kdo o psaní pro televizi uvažuje a chce se v téhle oblasti dál vzdělat nebo se nechat odradit (obojí kniha dokáže dobře – záleží na vás). Ovšem kniha je i pro ty z vás, koho zajímá, jak funguje psaní pro televizi obecně. Třeba taková příprava seriálů. Jak funguje práce scénářů v týmech? Jak nabídnout vlastní scénář televizi? Proč české seriály dnes vypadají tak, jak vypadají? Proč tomu před lety bylo jinak. Markéta Dočekalová vše jednoduše a logicky vysvětluje, může se nám něco z toho nelíbit, můžeme to kritizovat, ale to je tak vše, co s tím můžeme udělat.
Znalost prvních dvou dílů není pro přečtení tohoto dílu nutná.
Údaje o knize
ISBN: 978–80–247–3017–2
Rozsah: 176 stran
Vydala: Grada
K dostání: od 179,–
Martin Hassman ex-biochemik, umělecký programátor a publicista. Spoluzakladatel CZilly, zakladatel Zdrojáku, správce HTML5.cz, organizátor hackathonů, čekovacích muzejních nocí aj. akcí.
Přečteno 24 258×
Přečteno 23 740×
Přečteno 20 583×
Přečteno 19 725×
Přečteno 19 684×