Přinese Storify revoluci v publikování?

28. 9. 2010 23:37 (aktualizováno) Martin Hassman

Možná je to náhoda, ale za poslední měsíc jsem začal používat dvě publikační služby, které mě hned od začátku nadchly. U té první jsem konečně objevil způsob psaní textů, který mi vyhovuje. Zmíním se o ní určitě někdy příště, takže vydržte. Zatím jen napovím, že svých výhod dosahuje odstraněním 99 % toho, co všechny ostatní služby a blogy a editory obsahují. Dokonalost sama!

Tou druhou je Storify. Ta zvolila opačný extrém. Integrovala všechny možné služby do sebe. A kupodivu tenhle extrém funguje taky dobře. Službu najdete na Storify.com a protože se umí představit sama, nebudu vymýšlet celé kolo a pošlu vás rovnou na úvodní video.

[vimeo 13950163]

Jak se s ní pracuje, jste mohli vidět na videu. Jak vypadá výsledek můžete vidět na mém Storify o novém Twitteru.

Storify se hodí, když nepotřebujete ani tak napsat vlastní text, jako shromáždit, seřadit a okomentovat informace, tweety, videa a fotografie k nějakému tématu. Typicky se hodí pro jakousi reportáž 2.0 z nějaké konference. Ale určitě najdete i další použití.

Pokud jste někdy slyšeli o nástupu mladé generace, která vnímá klipovým způsobem, pak vám dojde, že Storify je ideální nástrojem  k publikování přesně pro tuhle skupinu.

Jenže mechanismus naintegruj co můžeš přesahuje samotné Storify. Pokud často publikujete a dohledáváte videa, fotografie, případně tweety k tématu, tak dobře víte, kolik zbytečně práce u toho musíte dělat. Tolik otevřených oken prohlížeče. V každém něco hledáte.  Nalezený obsah pak musíte dostat do vašeho redakčního systému, což se dělá u každé služby jinak.

A právě tohle se Storify podařilo pěkně vyřešit. Představte si, že by totéž uměl váš redakční systém. Přímo z něj byste mohli vyhledávat fotografie k tématu (dokonce by dokázal filtrovat jen ty s licencí Creative Commons), mohli byste vyhledávat videa, tweety, články. A vůbec byste nemuseli řešit, jak vložit video do vašeho systému. Stačilo by nalezené video přetáhnout do článku a hotovo. Stejně tak fotky a to ostatní. Vedle toho vypadá většina dnešních publikačních systémů jako kuličkové počítadlo vedle vědecké kalkulačky.

Osobně držím palce a doufám, že se Storify stane dost populární na to, aby si tohoto přístupu co nejdřív všimly další týmy, začali jej vykrádat dokázali se jím inspirovat a používat ve svých redakčních systémech. Takový WordPress 4 nebo příští Posterous by to už mohli umět 8-)

Takže. Přinese Storify revoluci v publikování? Věřím, že dost dobře může.

P.S.: Storify je jen na pozvánky. Ale je možné, že stále ještě funguje zvací kód „tcdisrupt“. Klidně ho zkuste. Kdo ví 8-)

P. P.S. pro Martina Koptu: Já vím, co chceš říct na ten titulek … ale víš co? 8-)

Sdílet