Možná je to náhoda, ale za poslední měsíc jsem začal používat dvě publikační služby, které mě hned od začátku nadchly. U té první jsem konečně objevil způsob psaní textů, který mi vyhovuje. Zmíním se o ní určitě někdy příště, takže vydržte. Zatím jen napovím, že svých výhod dosahuje odstraněním 99 % toho, co všechny ostatní služby a blogy a editory obsahují. Dokonalost sama!
Tou druhou je Storify. Ta zvolila opačný extrém. Integrovala všechny možné služby do sebe. A kupodivu tenhle extrém funguje taky dobře. Službu najdete na Storify.com a protože se umí představit sama, nebudu vymýšlet celé kolo a pošlu vás rovnou na úvodní video.
[vimeo 13950163]
Jak se s ní pracuje, jste mohli vidět na videu. Jak vypadá výsledek můžete vidět na mém Storify o novém Twitteru.
Storify se hodí, když nepotřebujete ani tak napsat vlastní text, jako shromáždit, seřadit a okomentovat informace, tweety, videa a fotografie k nějakému tématu. Typicky se hodí pro jakousi reportáž 2.0 z nějaké konference. Ale určitě najdete i další použití.
Pokud jste někdy slyšeli o nástupu mladé generace, která vnímá klipovým způsobem, pak vám dojde, že Storify je ideální nástrojem k publikování přesně pro tuhle skupinu.
Jenže mechanismus naintegruj co můžeš přesahuje samotné Storify. Pokud často publikujete a dohledáváte videa, fotografie, případně tweety k tématu, tak dobře víte, kolik zbytečně práce u toho musíte dělat. Tolik otevřených oken prohlížeče. V každém něco hledáte. Nalezený obsah pak musíte dostat do vašeho redakčního systému, což se dělá u každé služby jinak.
A právě tohle se Storify podařilo pěkně vyřešit. Představte si, že by totéž uměl váš redakční systém. Přímo z něj byste mohli vyhledávat fotografie k tématu (dokonce by dokázal filtrovat jen ty s licencí Creative Commons), mohli byste vyhledávat videa, tweety, články. A vůbec byste nemuseli řešit, jak vložit video do vašeho systému. Stačilo by nalezené video přetáhnout do článku a hotovo. Stejně tak fotky a to ostatní. Vedle toho vypadá většina dnešních publikačních systémů jako kuličkové počítadlo vedle vědecké kalkulačky.
Osobně držím palce a doufám, že se Storify stane dost populární na to, aby si tohoto přístupu co nejdřív všimly další týmy, začali jej vykrádat dokázali se jím inspirovat a používat ve svých redakčních systémech. Takový WordPress 4 nebo příští Posterous by to už mohli umět 8-)
Takže. Přinese Storify revoluci v publikování? Věřím, že dost dobře může.
P.S.: Storify je jen na pozvánky. Ale je možné, že stále ještě funguje zvací kód „tcdisrupt“. Klidně ho zkuste. Kdo ví 8-)
P. P.S. pro Martina Koptu: Já vím, co chceš říct na ten titulek … ale víš co? 8-)
Díky za tip na službu. Koncept je velice zajímavej. Možností využití bude určitě spousta. Shrnutí konferencí a tiskovek, šum kolem politických, sportovních a dalších událostí ve světě, obohacení "odborných" článků o multimédia a vyjádření online uživatelů nebo třeba koláže zajímavých online konverzací. Jinak zvací kód furt funguje, tak jsem si taky účet založil. Škoda, že s něčím takovým nepřišel jako první právě Posterous. Docela jsem si na něj zvykl a kdyby umožňoval i takovouto funkcionalitu, tak by to bylo super.
Kdo chce, může pro Storify hlasovat na Techcrunch startup scéně http://www.tcdisrupt.com/webapp/
Hezká služba. Jen přemýšlím nad jejím využitím. Není to blog, jelikož chybějí komentáře a možnosti hlubší úpravy, a není to služba pro publikaci krátkých zpráv (Twitter, Identi.ca, Jaiku). Zatím to po krátkém obhlédnutí budu používat jako rozšiřovač 140 znaků na Twitteru - něco jako Twitlonger.com, nebo prozatím používaným Clipboard.cz. Napadají vás ještě jiná použití?
Vypadá to zajímavě, ale nevím, jak by z toho mohl těžit redakční systém. Ten by si musel tu integraci implementovat po svém, ne? (protože typický RS dělá něco jiného než Storify)
>> "Stačilo by nalezené video přetáhnout do článku a hotovo. Stejně tak fotky a to ostatní."
Přetahování myší (kdy se musí držet tlačítko a přitom táhnout) namáhá ruku a je náročné na přesnost (myš se líp naviguje, když u toho nemusím ještě celou dobu držet tlačítko). Pořád něco tahat by byla otrava. Lepší bylo přetahování klikni-posuň-klikni, jako bylo v Heroes 3. Škoda, že se to nepoužívá.
@WVM Jak jinak? V beta verzi mu to stačí, protože cílovka stejně Twitter má. A do ostré snad přidají přihlášení přes Facebook a Google, jak se dnes na dobrou aplikaci sluší. Vytváření vlastního účtu je zbytečná. It is too 2004.
@Petr Vlastní implementace, rozhodně. Cena je v nápadu. Jinak klasický drag&drop je standard. Použití netradičního řešení by mohlo startup jako je Storify zabít. Asi by se našly případy, kdy by to mohla být konkurenční výhoda, ale na webu se jen tak neuchytí - API existuje jen pro klasický drag&drop.
Zkusil jsem to - heslo tcdisrupt funguje - a vyhrálo, že se výsledek dá "embedovat" jinam. Kromě toho pak celá skládanka docela pěkně vypadá (viz http://ojazycich.cz/?p=2889)
Dík Libor
Martin Hassman ex-biochemik, umělecký programátor a publicista. Spoluzakladatel CZilly, zakladatel Zdrojáku, správce HTML5.cz, organizátor hackathonů, čekovacích muzejních nocí aj. akcí.
Přečteno 24 507×
Přečteno 24 033×
Přečteno 20 755×
Přečteno 19 839×
Přečteno 19 810×