Reklamy na Internet Explorer 8 - oni mezi sebou dokonce soutěží

12. 11. 2009 0:23 (aktualizováno) Martin Hassman

Ačkoliv jsem byl poměrně potěšen vydáním IE8, o to víc jsem zklamán přidruženou reklamní kampaní. Po povedené reklamě na Internet Explorer 7 jsem čekal něco na úrovni. Reklamy Internet Exploreru 8 od Microsoftu ani nebudu přímo odkazovat, zejména ne tu, jejíž hlavní pointa je v tom, že se v ní zvrací na podlahu.

Překvapilo mne, že Microsoft přes léto spustil soutěž o nejlepší „amatérskou“ reklamu na IE8 za poměrně zajímavé ceny. Některé z těch natočených reklam jsou dokonce lepší než ty původní od Microsoftu! Skoro se nabízí myšlenka, zda kvalita oněch oficiálních videí nebyla na „amatérskou“ úroveň snížena úmyslně, aby to neodrazovalo potenciální soutěžící (to je už takový šikovný trik).

I když absolutní hodnota těch jednotlivých amatérských reklam je často stále nic moc, v součtu ten efekt určitě Microsoftu něco přinese a rozhodně to nebyl špatný tah. Navíc jsou v nich utkány myšlenky desítky kreativních lidí z rozličných oblastí a tak, ač provedení nemusí být dobré, ony náměty jsou jistě skvělou inspirací všem, kdo by potřebovali vymyslet dobrou strategii na propagaci prohlížeče. Kdo ví, možná, že právě o to Microsoftu šlo.

Napočítal jsem 58 soutěžních videí, některá z nich se dostala i do oficiálních IE8 kanálů na YouTube, Twitteru nebo Facebooku. Zalinkuji jen některé.

Vítězné video WASTED

SLOTHs, SLUGs, and GOODIEs – vítěz divácké soutěže

H.O.W.L.I.N.G. need for a C.R.I.B – nejvirálnější video

Obsessive Open Windows Disorder

The Man Who Had Been S.T.A.B.B.E.D

Click Jacking Denial (Click Jackovi uděluji cenu za nejedukativnější video!)

To byl jen malý výběr z 58 soutěžních videí. A schválně si je srovnejte se starší soutěží o natočení reklamy na Firefox.

P.S.: Pro někoho bude samotný server Brickfish.com tím nejužitečnějším odkazem tohoto článku. Jedná se o server určený k pořádání soutěží nejen ve tvorbě videa.

Sdílet