Twitter Revolution aneb když nepíšete jen osobně

19. 1. 2010 0:40 (aktualizováno) Martin Hassman

Víte, co je Twitter a k čemu slouží? Používáte jej, abyste odpovídali na základní otázku twitter-bytí What are you doing? Kniha Twitter Revolution od Warrena Whitlocka a Deborah Micekové vám Twitter představí z jiného úhlu pohledu.

Z jakého, to vám snad napoví přímo podtitul knihy: How Social Media and Mobile Marketing is Changing the Way We Do Business & Market Online. Twitter Revolution je zaměřena pro všechny, které zajímají nové trendy na internetu a jejich využití v marketingu. Jedná se o pole z větší části neobsazené (v Čechách to platí tuplem!), tudíž je snadné se uplatnit. Je úplně jedno, zda potřebujete ukázat sami sebe, váš blog, vaši knihu, firmu, konferenci nebo počítačový program, který jste vytvořili. Twitter vám to umožní.

Ovšem jen v případě, že jej budete správně používat. Kniha Twitter Revolution vám představí Twitter jako komunikační kanál, ve kterém uživatelé sami chtějí poslouchat, co jim píšete. Ano, opravdu musí chtít, na rozdíl od okolního světa plného spamu, je Twitter (naštěstí!) proti obtěžování mnohem lépe vybaven (např. užitečným tlačítkem Block). Pokud nedokážete zaujmout, jste out a máte smůlu.

V Twitter Revolution se seznámíte se základním rozhraním Twitteru (vůbec tedy nevadí, pokud jste jej nikdy před tím neviděli) a s řadou nástrojů, které jeho možnosti dále vylepšují. Ale vůbec největší část knihy je zaměřena na to, jak psát, aby vás ostatní chtěli poslouchat. Ať již píšete za sebe, za váš magazín nebo za vaši firmu, Twitter je komunikační kanál, jehož pravidla jsou odlišná od běžného psaní na web nebo sestavování tiskových zpráv. Pokud tohle nepochopíte, neuspějete.

Je nutno říct, že autor i autorka knihy jsou opravdu pěkní twitterovští pošuci (autorka hraje v tomto videu). Každý z nich má několik Twitter účtů a vůbec Twitter z nich smrdí v knize každým coulem. Žít byste s nimi v jedné domácnosti asi nechtěli. Ale jsou to odborníci, to musím uznat. Na Twitteru se pohybuji už asi dva roky, něco z knihy jsem již dávno věděl, ale řada věcí mě vůbec nenapadla a tak mi kniha ušetřila řadu měsíců (možná i let) dalšího zkoumání.

Kniha má okolo 270 stran a přečtete ji za pár dní. S některými nápady z knihy se brzy určitě setkáte i na českém Twitteru, protože jsem mimo jiné z ní čerpal pro své přednášky u nás ve firmě, které již mají své první následky.

Informace o knize

Autoři: Warren Whitlock, Deborah Micek
Název: Twitter Revolution
Jazyk: angličtina
ISBN: 978–1934275078
Rozsah: 277 stran
Rok vydání: 2008
Vydal: Xeno Press
Web knihy: webu knihyAmazon

Sdílet