Reklamy na webové prohlížeče si nenechám ujít. Když tak vzpomínám, asi nejvíc překvapení i rozpaků mám z reklam na Internet Explorer, hlavně proto, že se s každou verzí kompletně mění jejich styl i zaměření.
Nedovedu si představit větší skok od melodické a roztomilé reklamy na IE7 po nechutnou a drsnou reklamu na IE8, ve které se zvrací (obě dvě jsou opravdu oficiálními reklamami od Microsoftu).
Jak asi bude vypadat reklamní obraz IE9? Nedávno jsme se dočkali prvních vlaštovek. Už nejsou nechutné, ani vtipné, na první pohled klasické reklamy v korporátním stylu Microsoftu. A jaké že je jejich téma?
Beauty of the Web
http://www.youtube.com/watch?v=j-OsmoggrQs
http://www.youtube.com/watch?v=Wnxo-eHQIZ8
Zatímco provedení nic extra, téma je zvolené velmi dobře. Dnes už krom nerdů a geeků prakticky nikdo nebude řešit, jaký je jeho prohlížeč, tím hlavním bodem zájmu je Web. Všimněte si, že ta reklama se opravdu nezaměřuje na prohlížeč, ale na zážitek z Webu.
To je téma, se kterým se dá něco udělat. Téma, které by bylo schopno konkurovat těm nejlepším reklamám na Chrome nebo Firefox. Musel by ho tedy uchopit nějaký kreativec a nedržet se korporátního stylu. Ale kdo ví. Oficiální IE9 by mohl vyjít klasicky na jaře, takže času je dost. A já si zatím pustím starou klasiku.
Jen k té první "melodické a roztomilé", která se mi mimochodem taky moc líbí: když jsem slyšel poprvé soundtrack k mému oblíbenému filmu "My name is nobody" (Ennio Morricone, samozřejmě), úplně jsem vyskočil: 'Odkud to znám?!' A ono je to z melodické a roztomilé reklamy na IE7 :-).
"Dnes už krom nerdů a geeků prakticky nikdo nebude řešit, jaký je jeho prohlížeč, tím hlavním bodem zájmu je Web"
Což je podle mě stále trochu vedle.
Reklamní obraz Firefoxu 3.5 se snaží (snažil) poukázat na to, že "hlavním bodem zájmu" je uživatel. Myslím, že se trefil do černého, osobně mi toto video
http://www.youtube.com/watch?v=MjViTHrETQI
příjde mnohem sympatičtější, než krásně graficky zpracované to, že IE začína podporovat věci, které ostatní už dávno podporují. Ale těch videí bude určitě víc, a možná se dočkáme něčeho podobně drsného, jako jsou uvedená videa v článku pro starší IE. Kudos pro toho, kdo rozhodoval o publikování těchto videí jako oficiálních. Přeci jenom ne každá seriozní firma by se nechala spojovat se zážitkem zvracení :-(
Všimli jste si té IP adresy v prvním video označené jako unsafe?
WHOIS 207.68.169.170:
NetName: MICROSOFT-CORP-MSN-BLK
NameServer: NS3.MSFT.NET
RegDate: 1996-03-26
Updated: 2005-06-29
Ref: http://whois.arin.net/rest/net/NET-207-68-128-0-1
OrgName: Microsoft Corp
OrgId: MSFT
Address: One Microsoft Way
City: Redmond
StateProv: WA
PostalCode: 98052
Country: US
RegDate: 1998-07-10
Updated: 2009-11-10
Ref: http://whois.arin.net/rest/org/MSFT
@H13 Dřív mělo rozlišování prohlížečů opravdu svoje opodstatnění, ale dneska je pro většinu případů jedno, zda bude používat ten nebo ten. Uživateli nehrozí ani výrazně větší nebezpečí, ani nepřijde o nějakou velkou část uživatelského zážitku.
Je jasné, že se můžou výrobci prohlížečů snažit tu minulou éru uměle prodlužovat, ale doba, když měl uživatel řešit, jaký má použít prohlížeč, je za námi. Pomalu se to opět stává doménou geeků a nerdů. A to je dobře.
Martin Hassman ex-biochemik, umělecký programátor a publicista. Spoluzakladatel CZilly, zakladatel Zdrojáku, správce HTML5.cz, organizátor hackathonů, čekovacích muzejních nocí aj. akcí.
Přečteno 24 507×
Přečteno 24 033×
Přečteno 20 754×
Přečteno 19 839×
Přečteno 19 810×