Hlavní navigace

Tak nám zabili Premiere, paní Müllerová

26. 4. 2009 14:14 (aktualizováno) Petr Krčmář

Dozvěděl jsem se velmi nemilou věc: jediný printový časopis, který jsem pravidelně kupoval, skončí. Příjemně psaná Premiere se bohužel dostala do finančních problémů a vydavatelství ji chce zastavit.

Časopis Premiere vychází už devět let. Rozhodně ho nekupuji pravidelně takovou dobu, ale za poslední dva roky jsem si na něj hodně zvykl. Je to vlastně jediný print vůbec, který jsem pravidelně kupoval. Já vím, že na internetu je spousta různých webů o filmech, ale Premiere byla psaná velmi čtivě, měla skvělou grafiku a celkově mi ten uvolněný styl hodně vyhovoval.

Už ze zvyku jsem se těšil, že se blíží konec měsíce a já už si budu moct zaběhnout do trafiky pro nové číslo. Ačkoliv vydavatelství Hachette Filipacchi chtělo původně webovou verzi zachovat, nakonec zřejmě nebude ani ta. Důvod je prostý: malý zájem inzerentů.

Ačkoliv má Premiere na 25 000 měsíčních výtisků, což není na tuzemský časopis zrovna málo, prostě její univerzálnost neoslovila inzerenty. Dnešní inzerent je tvor rozmlsaný a chce přesně vědět, kdo vás čte, jaký má příjem a kolik je mu asi tak let. Ale Premiere se snažila být univerzální a to se jí stalo osudným. Navíc ani ona pověstná krize na množství inzerentů moc nepřidá.

Mimochodem se tvrdí, že objem reklamy v médiích za letošní rok poklesne o 20 až 25 procent. Takže se obávám, že Premiere nebude jediným časopisem, se kterým se budeme muset rozloučit. R.I.P.

Kolik tištěných periodik pravidelně kupujete?

Sdílet