Dnes si ukážeme některé netradiční fotogalerie, knihovnu pro panoramatické zobrazování a malou ukázku izometrického zobrazení. Jak již název napovídá, vše se týká nové HTML značky canvas.
Jacob Seidelin upravil svojí implementaci Wolfensteina pomocí JavaScriptu a canvasu a vyrobil z ní fotogalerii. Po nahrání levelu zadejte dole klíčové slovo (např. dog) a počkejte, až se natáhne a zpracuje několik fotografií s Flickeru (chvíli to trvá). Pak se můžete rozeběhnout po patře a na stěnách najdete jednotlivé fotky.
Fotogalerie uvnitř 3D prostředí hry Wolfenstein
I další příklad se týká fotografií. Jedná se o jednoduchý nástroj, jak z několika fotografií vytvořit jednoduchou koláž. S fotografiemi můžete pohybovat po obrazovce, zvětšovat je a otáčet jimi (při zkoumání zdrojového kódu si všimněte, že se jedná o kombinaci několika nezávislých JavaScriptových knihoven). Kromě základního dema je k dispozici i integrace s Flickerem (zadejte klíčové slovo, např. firefox a můžete třídit nalezené fotografie). Existuje i nezávislá integrace s Picasa. (Zdroj: Ajaxian)
[youtube zkuM9BptihI]
Rollmantic je JavaScriptová knihovna pro tvorbu widgetů s panoramatickými fotkami. Nemá cenu, abych příklad detailně popisoval, vyzkoušejte sami. (Zdroj: Ajaxian)
Mám pocit, že práce s fotografiemi se za chvíli stane typickým use case canvasu a budeme se divit, jaktože ještě nedávno bylo v nativním prohlížeči něco takového nemožné. Nechme ale již fotografie fotografiemi.
Řada her je postavena na izometrickém zobrazení. Philip Taylor vytvořil ukázku, že s takovým zobrazení možné pracovat i v canvasu. Už se těším, až se dočkáme implementace některých izometrických her.
Ukázka izometrického zobrazení v canvasu
Henri Mathieu (p01) v rámci ukázku se Sierpinského kobercem (pro ty, co jako já neznají, tak je to zase jeden fraktál). Ve zdrojovém kódu si můžete ověřit, je to skutečně 20 znaků na výšku. Ostatně na Henriho stránkách najdete podobných krátkých příkladů v JavaScriptu víc (Henri navíc nedávno nastoupil do Opera Software).
A to je pro dnešek všechno, pokračování příště.
U toho Rollmantic se nejedna o nic extra. Vypada to, ze misto skutecneho panoramatickeho pohledu se spravnou projekci (navozujici prostorovy dojem) dela jen obycejny panning ploche fotky, jedno jestli panoramaticke nebo ne, bez transformace respektujici smer pohledu. Jak by to melo vypadat opravdu (verneji skutecnosti) maji treba na http://3dtour.cz . I kdyz tam za tim asi stoji neco vic, nez obycejny javascript.
Ta uzkazka s 3D modelem je naopak docela pekna.
Martin Hassman ex-biochemik, umělecký programátor a publicista. Spoluzakladatel CZilly, zakladatel Zdrojáku, správce HTML5.cz, organizátor hackathonů, čekovacích muzejních nocí aj. akcí.
Přečteno 24 247×
Přečteno 23 733×
Přečteno 20 575×
Přečteno 19 720×
Přečteno 19 677×