Hlavní navigace

Martin Hassman: nejen o prohlížečích - Články označené nálepkou canvas

WebGL bude ráj pro chemiky

Ještě před léty jsme na něco takového potřebovali plugin (a vzpomínám i na doby, kdy s ním byl problém při použití v různých prohlížečích): S WebGL nebude problém zobrazit vše, na co jsme byli zvyklí, elegantně přímo pomocí prohlížeče. Nevěříte? Podívejte se na webový 3D modul ChemDoodle. (WebGL je zatím v experimentálním stádiu, pro použití ve vašem prohlížeči postupujte dle návodu.)
12. 2. 2010 10:27 (aktualizováno)

Letošek bude prvním rokem 3D na Webu aneb WebGL rules!

Vzpomínáte na všechny ty pokusy emulovat 3D v JavaScriptu? Na javascriptového Wolfensteina, Dooma nebo 3D šachy? Není to dávno, co se objevily první vážné pokusy přenést 3D přímo do prostředí Webu. Tím přímo myslím, že se jednak stane součástí stránky, bude s ním možné manipulovat z JavaScriptu, ale zároveň si zachová všechny důležité parametry (např. využití akcelerace grafických karet).
16. 2. 2010 11:26 (aktualizováno)

Canvas - Wolfenstein jako netradiční fotogalerie

Dnes si ukážeme některé netradiční fotogalerie, knihovnu pro panoramatické zobrazování a malou ukázku izometrického zobrazení. Jak již název napovídá, vše se týká nové HTML značky canvas. Wolfenstein jako fotogalerie Jacob Seidelin upravil svojí implementaci Wolfensteina pomocí JavaScriptu a canvasu a vyrobil z ní fotogalerii. Po nahrání levelu zadejte dole klíčové slovo (např. dog) a počkejte, až se natáhne a zpracuje několik fotografií s Flickeru (chvíli to trvá)…
27. 8. 2008 19:53 (aktualizováno)

Canvas, editace fotek a jezdící Super Mario

Opět se mi nahromadilo pár zajímavých příkladů s canvasem, tak šup sep s nimi. Super Mario na kolech Jacob Seidelin, který je autorem aplikací z minulého dílu, nezahálel a naprogramoval v canvasu hru další hru se Super Mariem, tentokrát se jedná o závody. BTW je to první canvasová hra, ve které proti hlavnímu hrdinovy hrají i protivníci. Jestli si dobře pamatujete, v těch minulých sice protivníci byli, ovšem stáli na místě a nic nedělali…
20. 6. 2008 20:26 (aktualizováno)

Kouzla s canvasem - libo šachy nebo Wolfensteina?

Snad nejpoužívanější novinkou HTML5 je dnes canvas. Co mě na něm láká nejvíc je, že dosud si nikdo pořádně neuvědomuje, kam až posune hranice stávajícího webu. Já si to také neuvědomuji a jsem s každým zajímavým objevem šokován. S několika čerstvými objevy se s vámi dnes podělím. Jejich autorem je Jacob Seidelin a publikuje je na svém blogu. Jacob s canvasem hodně experimentuje a vždy když si myslím, že mě už nemůže ničím překvapit, tak přijde s něčím novým, co mě opět dostane.
31. 5. 2008 11:37 (aktualizováno)

Canvas - Doom ve vašem prohlížeči

Nedávno jsem psal, proč je canvas připraven pro web. Dnes si ukážeme několik dalších ukázek použití canvasu, možná někoho inspirují. (Skoro)Doom v canvasu Posledně jsem ukazoval Canvascape, zárodek enginu pro procházení 3D prostorem v canvasu. Ovšem Philip Taylor se svým Canvex nabízí rovnou Dooma v prohlížeči. Zatím ještě nemá implementované potvůrky, které byste mohli střílet, ale 3D prostředí již má svou úroveň; skáčete přes sudy, dveře se před vámi otevírají, běháte po schodech atd.
24. 4. 2008 15:45 (aktualizováno)

Je canvas připraven pro web?

Canvas je element adoptovaný webovými prohlížeči určený ke kreslení 2D a 3D grafiky ve webových stránkách. Spefikaci canvasu najdeme u skupiny WHATWG. Můžeme canvas už dnes na webu používat? Vývoj webu v posledních letech přál spíše webdesignerům (zej. nové verze CSS a jejich lepší a lepší implementace v prohlížečích). Vývojáři interaktivních webových aplikací zůstávali poněkud zkrátka a každý krok vpřed vítali jásotem. Vzpomeňme si na boom AJAXu…
24. 4. 2008 16:01 (aktualizováno)