Jak koncový uživatel věnuje pozornost nepodstatným detailům

22. 1. 2013 16:07 Svatopluk Vít

Někdy se hodně snažíte, vysvětlujete a nakonec to dopadne úplně jinak. Váš původní záměr jste sice vysvětlili (a zdá se, že i druhá stran to pochopila), ale dotyčnému nestálo za námahu se jím řídit. Zvyk je železná košile.

Čirou náhodou jsem se dostal do situace, kdy mne jeden drobný živnostník ze známosti požádal o konzultaci. Jednalo se o velmi prostý problém a to o internetovou prezentaci. Vyslechl jsem si jeho vizi a dohodl jsem se s ním, že se pokusíme později někde potkat tj. jeho vizi co nejlépe zrealizovat. Byl docela „zhnusen“ aktuálním stavem, kdy byl osloven nějakým „profesionálním“ tvůrcem stránek, který mu vytvořil v podstatě stránku statickou s asi dvěma či třemi podstránkami. Bylo to jednoduché HTML s pár obrázky a informacemi. Po čase začaly informace zastarávat a živnostník se začal pídit po tom, jak je aktualizovat.

Při první tvůrce návštěvě byl ujišťován o tom, jak snadno půjde vše změnit, že stačí změny sepsat, odeslat tvůrci a ten provede bleskovou aktualizaci. Blesková aktualizace znamenala, že ani po 3 měsících a několika urgencích se aktualizace (nijak masivní, šlo v podstatě o úpravu stránky s prodejní dobou) na stránkách neobjevila. A pak jsem se náhodou objevil já.

Živnostník se začal vyptávat, slovo dalo slovo a v průběhu víkendu jsem dali celý koncept dohromady, zaplatili celkem nepatrnou částku za hostingové služby, doménu a stránky rozjeli. Živnostníkovi se moc líbily a navíc byly postaveny na redakčním systému a tak bylo přidávání novinek a dalších materiálů velmi snadné a v podstatě byl schopen po zhruba hodinovém zaškolení provádět úpravy sám. Obsahu nakonec přidal mnohem více, včetně fotogalerie a do budoucna počítá i s rozšířením funkčnosti.

Podstatným bodem naší diskuze bylo i to, že v rámci hostingu je k dispozici i mailový server s možností vytváření e-mailových adres ve tvaru např. info@jmenodomeny.cz či jmeno.prijmeni@jmenodomeny.cz což se živnostníkovi moc líbilo. Zprvu však nemohl pochopit, proč jej chci zbavit jeho zaběhané adresy jmeno.neconesmyslnehocoby­lopravevolneacosouvisispred­metempodnikani@seznam.cz. Vysvětlil jsem mu, že předáním této adresy zákazníkovi defacto dělá reklamu někomu jinému a že to působí velmi neprofesionálně. Určitě také znáte ty inzeráty typu :

 

Právě jsme otevřeli náš nový Hyper-mega obchod se zbožím, které jste dosud mohli vidět jen v zahraničních reklamách!

Přijďte k nám, máme fantastický výběr za ještě suprovější ceny.

E-shop najdete na adrese www.hypermegaobchodsezbozim.cz nebo nás kontaktujte na adrese jarda.velkypodnikatel@seznam.cz

 

V tu chvíli vím, že pan živnostník je amatér. Vše jsem tomu svému pečlivě vysvětlil (trvalo to asi 60 minut), vytvořil již zmiňované adresy info@jmenodomeny.cz, dotazy@jmenodomeny.cz a jmeno.prijmeni@jmenodomeny.cz a na dotaz, co se starou adresou jsem provedl kompromis – přeposílání zpráv z domény jmenodomeny.cz na seznam.cz. Skřípal jsem zuby, ale desktopový klient se dnes nenosí a jediné správné rozhraní pro mail je seznam.cz a tam ať to všechno pěkně chodí – na jedno místo. Neměl jsem chuť ani náladu vykládat něco o „zálohování“ a „dostupnosti“ freemailu. Dokonce si nechal vyhotovit i vizitky, kde byla adresa na doméně jmenodomeny.cz.

Příběh mohl mít štastný konec, kdybych minulý týden neotevřel noviny vydávané naší městskou částí a do očí mne neudeřil čtvrtstránkový inzerát „mého“ živnostníka. Byl pěkně vyvedený, obsahoval hodně z toho, co nabízejí a lákal lidi k návštěvě. Hlavní nabídka byla podána s odkazem na internetové stránky s možností kontaktu přes telefon. A protože žijeme v moderní době, byl připojen i kontakt na e-mail. Jenže ten končil devíti zpropadenými znaky – seznam.cz…

 

Sdílet