O nejvyšší webové stránce se tu už psalo dost. I to, že je možná na nic. Nebojte, už o ní přestanu psát. Alespoň na nějakou dobu 8-). Tohle je poslední spot. Slibuji.
Kdo by ale před dvěma týdny předpokládal, že se zrovna tahle CSS hříčka dostane až do odpoledních zpráv televize Nova.
Proč se tato stránka dostala až do televizního zpravodajství zřejmě zůstane tajemstvím. Autor stránky Jens Meiert se snaží úspěch svého projektu částečně vysvětlit. Pro lidi neznalé médií zůstává nepochopitelné, proč média zaujme téma jedno a naopak ignorují další. Ostatně výsledek je vidět i ve světě open source.
Kdo kdy slyšel o OpenOffice.org? A o Open Document Format? Téměř nikdo?
A kdo naopak slyšel o Firefoxu? Každý čtvrtý? Nebo třetí? A možná i druhý? Proč asi Mozilla.com organizuje marketingové akce? Někdy za pomoci profesionálů.
Pochopení těchto pravidel, často zcela cizích open source programátorům, by světu open source významně pomohlo.
Dočkáme se u nás podobných akcí jako byl inzerát na Firefox v New York Times? Třeba celostránkové reklamy na OpenOffice.org nebo Ubuntu v Blesku? Objeví se někdy na Nově Mandriva? A české openSUSE? Nebo se do ní dostane dřív tento blog?
Ano - reklama na linux ano, ale ne proboha v blesku. Teda ona se do nejakeho potisteneho lejna dostat muze, ale az druhotne. To uz se mi vic libi napad dat reklamu na zavodni formuli F1 ... takova reklama se pak dostane i do dalsich medii :-)
Taky by nebylo od veci si zaplatit reklamu na nejvyssi webove strance ... :D
No samozrejme. Jenomze to by se programatorum a linuxakum pri slove marketing nesmel zvedat zaludek, ze :)
A v mediich lze prorazit ruznymi zpusoby. Jednak klasicka placena reklama tj. treba ty inzeraty a vkladane prilohy. Tam krome dostatku penez staci uz jenom spravne zacilit.
Levnejsi, ale mene zarucene jsou vsemozne PR styky (dalsi termin na zvraceni?:)) - dat novinarum nebo pracovnikum v mediich vedet o sobe a pripadne jim "podstrcit" informace nebo i clanecek ale psany tak, aby to nebylo moc vychvalovani a zaroven to zaujalo prislusny okruh ctenaru. Nebo treba jenom nabidnout pomoc s recenzi (instalace a konfigurace). Takhle dostava svoje produkty do casopisu spousta firem (vsechny ty modni, trendy, panske, damske, maminkovske, ... tituly). Ale tady je jeste vic potreba hodne dobre cilit (jinak to tam ani neotisknou) a mit idealne nejake kontakty. Zalezi, co chcete prezentovat. Firefox by se snesl mozna i s obecnejsimi periodiky, pokrocilejsi nastroje mozna hlavne v uzivatelskych pocitacovych (jako PC World), business veci zase jinde...
Cili ano i u nas se muzeme dockat reklamy a zminek v mediich. Ale samo se to neudela a samotni novinari (zejmena ti "obecni") to hledat nebudou. A pokud uz do toho chce nekdo investovat, musi si zvazit, proc to dela a co mu to prinese - celostrankovy inzerat na OOo je sice pekna vec, ale kdo (a proc) ho zaplati? Mozna software602? Ale co dal? Je nejaky prehledny cesky uzivatelsky web o prechodu na OOo? Neco, kde by se zajemce dozvedel dalsi informace?
Martin Hassman ex-biochemik, umělecký programátor a publicista. Spoluzakladatel CZilly, zakladatel Zdrojáku, správce HTML5.cz, organizátor hackathonů, čekovacích muzejních nocí aj. akcí.
Přečteno 23 935×
Přečteno 23 420×
Přečteno 20 398×
Přečteno 19 615×
Přečteno 19 476×