Hlavní navigace

Znáte cynické uživatele?

23. 4. 2008 13:01 (aktualizováno) Svatopluk Vít

Nijak se netajím tím, že jsem „zamilován“ do redakčního systému Joomla a došlo to až tak daleko, že pro něj dělám lokalizace a občas píšu nějaké příručky či odpovídám na dotazy ve fórech. Nevím, jestli je to jen záležitost Joomla uživatelů, ale přijde mi, že poslední dobou jsou uživatelé pěkní cynici. Vše vyvrcholilo dnes…

Rád a trpělivě odpovídám na dotazy. Každý jsme jednou začínali, ale přijde mi to, že jsou ti dnešní uživatelé jaksi „oprsklejší“. Uvedu pár velmi šťavnatých dotazů.

Příklad první :

Nainstaloval jsem si Joomlu na superuzasnyhostingzadarmo.cz a nechce mi tam fungovat. Tak jsem si říkal, jestli není chyba v Joomle. Víte někdo co s tím?

Všimněte si, že není uvedena verze, ani problém. Prostě se tazatel neobtěžuje. Logicky následuje dotaz, po těchto informacích. Mimo jiné se zeptám, zda kontaktoval správce hostingu. Odpověď je ve stylu, nechtěl jsem je otravovat, nejdříve se ptám tady…

Příklad druhý

Nainstaloval jsem si Joomlu na superuzasnyhostingzadarmo.cz a nechce mi tam fungovat. Mám verzi XY a nechce se mi tam nainstalovat. Víte někdo co s tím?

Následuje trpělivé vysvětlování a analýza problému s tím, že řeknete, je to záležitost CHMODu, ať si to dotyčný dohledá na portále, neboť je to poměrně častý dotaz a řešení tu bylo hodněkrát zmíněno. Později se vám donese, že vás zmíněný uživatel odsoudil jako toho, co neradí, jen posílá na vyhledávač…

Příklad třetí

Nainstaloval jsem si vývojovou verzi Joomly a dělá mi problémy, hází chyby atd.

Dotyčnému vysvětlíte, že se jedná o vývojovou verzi, a pokud není zdatný uživatel, ať se do toho radši nepouští. Pro jistotu napíšete odkaz na originální anglické fórum vývojářů. Dostane se vám odpovědi, že dotyčný neumí anglicky a jestli to někde nenajde česky…

Příklad čtvrtý

Nainstaloval jsem si vývojovou verzi Joomly a dělá mi problémy, hází chyby atd.

Po třech dnech se objeví ještě další příspěvek :

To fakt nikdo neví? Vždyť to všichni používáte! Visí to tu už třetí den a nikdo mi ještě neodpověděl! Fakt nemám čas se v tom hrabat…

Když se zmíníte o tom, že si dotyčný asi myslí, že jeho čas má jinou hodnotu, než někoho jiného, je zle. Když nabídnete pomoc, ale placenou, jste také za špatného. A teď si vyberte…

Příklad pátý
Na portále zveřejníte článek, ve kterém popíšete, že je k dispozici čeština pro vývojovou verzi a co vyplývá z jejího použití, že byste měl mít nějake zkušenosti.Ten článek na portále visí asi 14 dní a je to první článek, který příchozí na stránky uvidí. Na fóru se pak objeví dotaz :

Dobrý den, může mi někdo poslat odkaz na stažení češtiny pro vývojovou verzi?

V podobných případech se mi vrací oblíbená scénka ze her Járy Cimrmana „Hoďte na něj deku nebo ho zabiju!“
Proč se někdo snaží psát články, které nikdo nečte, protože je jednodušší se zeptat a on někdo (možná) odpoví? Proč se ztratila ta slušnost uživatelů, kteří nejdříve čtou dokumentaci a pak se ptají! RTFM!

Sdílet