Hlavní navigace

Reklamština mé banky

4. 9. 2012 13:47 (aktualizováno) Svatopluk Vít

Včera jsem byl naplno zasažen reklamštinou a vůbec jsem to nečekal. Moje banka včera vydala tiskovou zprávu o tom, že rozšiřuje portfolio svých platebních karet o karty standardu PayPass. To jsou takové ty karty, které vám umožní ve speciálním terminálu zaplatit pouze jejím přiložením bez nutnosti zadávání PIN. Chtěl jsem jít s dobou a kartu si pořídit. Ale se zlou jsem se potázal.

Daná technologie se mi líbí. Jde o to, že pokud je to platba do 500 Kč, můžete kartu použít k platbě velmi rychle. Známe to všichni – přijdeme do obchodu a koupíme pár drobností. Přijdeme k pokladně a potřebujeme zaplatit. V poslední době mám velký problém s hotovostí – prostě ji v peněžence nemám a platím jen kartou. Jenže proces platby chvíli trvá. Pay Pass to celé zrychlí (u drobných plateb). Rozhodl jsem se, že to chci.

Právě dnes jsem si přečetl tiskovou zprávu své banky (viz třeba zde), která tyto karty vydává a to již od 1.září. Kolem své pobočky banky chodím každý den, takže jsem se rozhodl, že se tam zastavím. Řekla mi to tisková zpráva – pokud kartu chcete, běžte na pobočku a oni vám ji vystaví. Pro jistotu jsem to ověřoval i na stránkách banky a je to tam uvedeno stejně.  Když jsem na pobočku přišel, ihned se mne někdo ujal. A rozhovor probíhal asi takto :

Pracovnice banky : „Dobrý den, jak vám mohu pomoci?“

Já : „Dobrý den, slyšel jsem, že od dnešního dne je možno zažádat o vydání platební karty pro bezkontaktní platby.“

Pracovnice banky (s podivným úsměvem) : „Musím říct, že jste první, kdo se na to ptá. Já v tuto chvíli nemám dostatek informací a musím se zeptat kolegyně.“

Kolegyně pracovnice z banky : „Ano, karty budeme vydávat na podzim.“

Já : „Na podzim? Dnes vyšla tisková zpráva, že je nabízíte již od prvního září.“

Kolegyně pracovnice z banky : „Ne, to je špatně. Bude to možné až na podzim.“

Pracovnice banky : „Já bych si tu na vás nechala kontakt a když to bude možné, ozvu se vám s upřesněním, kdy váš požadavek můžeme vyřídit.“

Já : „Ale ta tisková zpráva…“

Pracovnice banky : „Omlouvám se, ale teď pro vás nic víc nemůžu udělat.“

 

Může mi teda někdo vysvětlit, proč vydávali tu tiskovou zprávu?

 

Doplnění ze 4.9.2012 :

Ještě mi to nedalo a konatktoval jsem banku skrz kontaktní formulář. Volali mi zpět a potvrdili, že karty se už vydávají a že mne na pobočce mystifikovali…

Sdílet