A co je také možné

28. 8. 2009 12:21 (aktualizováno) Svatopluk Vít

Ve středu jsem si na jednom zpravodajském serveru přečetl zprávu o tom, jak zaměstnanci polské pobočky softwarového giganta prováděli úpravu reklamní fotografie. Nechci to řešit (je to jejich věc), chci se zmínit o stránce, na kterou jsem narazil následně v diskuzi pod článkem.

Nejprve jsem si kliknul na článek popisující „11 případů kde byli černoši Photoshopem nemotorně přidáni nebo odstraněni“ a musím říci, že je to celkem zábavné čtení. V tomto článku naleznete docela jasné ukázky postupů, které teď momentálně proslavil Microsoft. To z čeho mi běhá mráz po zádech je však fakt, že se tak děje i u reportážních fotografií, kde to prostě nemá co dělat. To je případ bodu 7 a 8. Skoro se děsím toho, kde se na to nepřišlo. V hlavě mám teď další případy a to bylo když jakýsi fotograf retušoval fotografii odpalovaných raket a taky se na to přišlo.

A protože je internet provázaný odkazy, narazil jsem ještě na jeden zajímavější.  Stránky se jmenují Photoshop Disasters a najdete zde mnoho pratických ukázek toho, jak s Photoshopem určitě ne. Dovolím si výběr některých špeků :

Reklama na rifle : zkuste se zaměřit na modelovu levou ruku, jak to jen dělá?

Reklama na CD média : je to hit letošní sezóny – zapisovatelný vinyl! Proporce média tomu odpovídají.

Popis na autě : Drobná znalost angličtiny neškodí, protože když otevřete auto a je u toho šikovný fotograf, vznikne toto.

Prezentační fotografie : Pánové, kdo z vás to má?

Reklama na zeštíhlovací kúru : Pravdivá reklama, to se dnes už nenosí.

Popový král : Zaručeně pravá poslední fotografie

Práce z domu – nabízíme skutečné peníze!

Motocyklové závody : Předjíždím nebo zajíždím?

Ilustrační obrázek – když se modelkám nechce, musíte je přinutit. Ale pak vyretušovat!

Obrázková galerie – vzpomínáte na film Smrt ji sluší?

Reklama na počítače : máte-li děti, dávejte si pozor, co dělají.

Obálka časopisu : připusťme si, že retuše ano, ale ne za každou cenu.

Reklamní leták : když vám grafik napíše vzkaz a vy jej přehlédnete.

Reklama na restauraci : když máte skvělý výhled

Webová stránka : ruce pryč!

A tak by se dalo pokračovat dále. Z uvedených příkladů je vidět, že grafici jsou taky jen lidé a občas se něco nepovede. Možná je zajímavější dopíit se k tomu, že si často grafici myslí, že si toho nikdo nevšimne. Třeba ne, ale tohle jsou fakt průšvihy. Všechno totiž opustilo brány příslušných reklamních oddělení, bylo někým schváleno…

Sdílet