Informace o alternativách nezanikla. Podívej, jak je dnes třeba známý Flock a jakmile se objeví náznak vytváření nějakého dalšího prohlížeče, má okamžitě slušnou publicitu. Je to prostě atraktivní téma pro novináře.
Primární problém SeaMonkey spočívá v tom, že má naprosto tragický marketing. Co dělají pro to, aby se o nich vědělo? Kde mají nějaké kvalitní stránky určené pro koncové uživatele? Nic. Před časem se o tom mluvilo, ale skutek utek.
Startování stránka Mozilla Suite má sice velkou návštěvnost, ale jen pokud se podíváme na výsledné číslo. V nejvytíženější den je počet přístupů 244 471, což na první pohled vypadá hodně, ale je potřeba brát v potaz, že to není počet uživatelů, ale počet návštěv. Řada uživatelů ji navštíví x-krát denně. Pokud bych si odhadl celkový počet uživatelů Mozilla Suite dnes, nejspíš zjistím, že na uvedenou stránku přistupuje procentuálně velmi malé číslo. Pokud budu velký optimista, řeknu 20%. Co zbylých 80%? Zde asi viz můj předchozí odstavec.
Co se týče toho bugu, tak děláš z Asy bubáka. Asa pouze řekl to, co bylo kdysi dohodnuto v Mozilla Corporation a to, že jako aktualizace Mozilla Suite bude uživatelům nabízen Firefox a Thunderbird. V tom bugu se toho drží.
Co se týče samotného SeaMonkey, nejsem takový optimista ohledně budoucích verzí. Skok z 1.0 na 1.1 nebyl tak velký a přesto byly porodní bolesti velké. Jen se podívej na to, co se plánovalo a co se nakonec udělalo. Skok z 1.1 na 1.5 je pro ně ještě horší. Tam jsou velké technologické změny a na jejich provedení je potřeba hodně lidí. V lednu ostatně Robert Kairo prohlásil, že při stávajícím postupu prací jim to bude trvat tak dva roky.
Martin Hassman ex-biochemik, umělecký programátor a publicista. Spoluzakladatel CZilly, zakladatel Zdrojáku, správce HTML5.cz, organizátor hackathonů, čekovacích muzejních nocí aj. akcí.
Přečteno 20 495×
Přečteno 20 213×
Přečteno 18 650×
Přečteno 18 307×
Přečteno 17 631×