"Problém je o to horší, že internetový čtenář se chová jinak než klasický čtenář, jak jsme ho znali dříve. Internetový čtenář čte rychleji, méně přesně a snáze se dopustí chyby. Na autory to pak klade vyšší nároky, než jsem dřív byli zvyklí."
Přesně tak - ale ne každý autor je ochoten (schopen) na tento trend přistoupit. Webcopywriting (myšleno ve smyslu tvorby jakéhokoli textového obsahu webu) je často zaměňován za copywriting pro tištěná média, chybí cit pro myšlenkovou zkratku. Řešení je přitom podle mě jednoduché - autor se musí přizpůsobit čtenáři, tj. musí psát tak, jako kdyby on sám byl členem cílové čtenářské skupiny, která může být samozřejmě pokaždé jiná. Kdo tohle alespoň zčásti umí, může nedorozuměním se čtenářem předcházet.
Martin Hassman ex-biochemik, umělecký programátor a publicista. Spoluzakladatel CZilly, zakladatel Zdrojáku, správce HTML5.cz, organizátor hackathonů, čekovacích muzejních nocí aj. akcí.
Přečteno 24 508×
Přečteno 24 035×
Přečteno 20 755×
Přečteno 19 839×
Přečteno 19 810×