Vyvíjíte webové či mobilní aplikace? (Nezáleží, zda jste ostřílený profík nebo vytváříte své první aplikace.) Chcete si během jednodenního hackathonu jednu takovou aplikaci vyvinout? Navíc takovou, která bude užitečná? Registrujte se a přijďte na první vývojářsko-knihovnický hackathon v Brně.
O co jde?
Ve čtyřčlenném týmu sestávajícím z programátorů/rek a knihovnic během 1 dne zkusíte vytvořit jednu aplikaci (nebudeme vás limitovat použitou technologií, ani programovacím jazykem, jedinou podmínkou je, že se bude jednat buď o webovou nebo o mobilní aplikaci). Aplikace musí řešit (libovolný) problém související s knihovnictvím. Pro inspiraci dostanete na výběr z několika připravených zadání nebo si vymyslíte vlastní (s tím vám pomůžou knihovnice ve vašem týmu). Na sklonku dne vytvořené aplikace odprezentujete mj. před knihovnickou veřejností, která je bude hodnotit. Nejlepší budou odměněni. Nikdo ovšem neodejde s prázdnou, cílem není jen vyhrát, ale vyzkoušet něco nového, naučit se pracovat v týmu, navázat nové kontakty a přátelství.
Kdy a kde?
15. listopadu v prostorách Kabinetu informačních studií a knihovnictví FF MU v Brně (Arne Nováka 1).
Registrace v 8.30h. Zahájení 9.00h. Ukončení cca 19.00h.
Kdo pořádá?
Duchovním otcem akce je Martin Hassman, akci pořádá KISK ve spolupráci s Brno GUG.cz.
Jaké bude zázemí?
Na místě dostanete prostory pro programování, internet a malé občerstvení. Na začátku sestavíme vývojářské týmy, každý vývojářský tým dostane přiděleny 1–2 knihovnice, které budou pomáhat se zadáním a testováním aplikace.
A co z toho?
Na úplném konci se přesuneme do útulné kavárny, kde každý tým představí svou aplikaci. Poté bude vyhlášen vítězný tým, který získá 5.000 Kč. Každý účastník navíc získá drobný dárek.
Vývojáři, registrujte se (zdarma): REGISTRAČNÍ FORMULÁŘ
Co je to hackathon?
Čtvrtého června roku 1999 došlo v kanadském městečku Calgary na východ od Skalistých hor k malé události. Přijelo sem deset vývojářů OpenBSD, aby zde uspořádali první hackathon na světě. Název vznikl spojením slov hack a marathon a cíl akce byl jasný. V krátkém čase mimo území USA naprogramovat open source kód implementující potřebné šifrování pro IPsec. Vytvořit něco takového na půdě USA nebylo totiž v té době legální. A jak to dopadlo? Uspěli!
Více:
Martin Hassman ex-biochemik, umělecký programátor a publicista. Spoluzakladatel CZilly, zakladatel Zdrojáku, správce HTML5.cz, organizátor hackathonů, čekovacích muzejních nocí aj. akcí.
Přečteno 24 503×
Přečteno 24 022×
Přečteno 20 750×
Přečteno 19 837×
Přečteno 19 806×