Hlavní navigace

Názor ke článku Z blogera redaktorem od DoubleR - Ano, koukám, že si rozumíme. I já to...

  • 13. 10. 2008 15:19

    DoubleR (neregistrovaný)

    Ano, koukám, že si rozumíme. I já to dělám stejně, tu a tam i prokliknu banner, abych vlastníkovi stránek pootočil s počítadlem... A s těmi "hlubšími žumpami" naprosto souhlasím. Přesto mi dovolte opačný pohled - ona redaktořina je o redigování a ne o reklamě. Vzpomínám si, že tohle byl v naší redakci evergreen, protože ředitel nakladatelství ode mě očekával, že budu nadšeným copywriterem, inzertním manažerem a šéfredaktorem v jedné osobě. Já mu nesedl, protože jsem jen nadšeně redigoval, ale když jsem měl na veletrzích prodávat reklamu nebo dávat "duši" bezduchým PR článkům, nadával jsem jako topič na Queen Mary.

    Bohužel se stále spoustě lidí tyhle pojmy pletou. Podívejte se na články na českých webech - často je to amatérská slátanina na úrovni slohového cvičení ze 7. třídy, všude newspeak ("zmrdispeak"), ale žádné odborné jádro a to vše oblepeno reklamou. Je to plné pravopisných chyb, neučesané, naprosto nečtivé, text neplyne a musíte se tu a tam i vracet. Obraty jako "cena již od..." nebo "nejlepší ve své třídě", "srovnávací testy" jsou často blbější, než TV reklama na Vizír. Ne všichni slyší na to, co povídá Horst Fuchs. Proto mě tak mrzí, když vidím, co si třeba Marek Prokop představuje pod pojmem "psaní pro web". Všechno mi to nějak smrdí glajchšaltováním a házením čtenářů do jednoho mainstreamového pytle, ale reklama je taková. Netřeba chodit daleko, stačí se podívat na Roota. Ubohost Živě.cz, Lupa.cz, Digitálně.cz. atd. Lze vyjmenovat desítky serverů, které viditelně upadají právě díky neumu redaktorů, potažmo díky neuvědomování si, že redaktořina je o redigování a ne o reklamě.

    Marně přemýšlím o něčem dobrém z českých luhů a hájů. Negativní příklady jsem uvedl, pozitivní nevidím, takže se mi akorát povedlo čtenáře přesvědčit o tom, že jsem nerudný dědek, kterému chybí argumenty. No, i to se stává...