Názor ke článku Vodafone používá nebezpečné praktiky. Nebo je to snad phishing po telefonu? od Tommy - [33] To je hovadina na n-tou. To nemůže...

  • 13. 12. 2008 22:24

    Tommy (neregistrovaný)

    [33] To je hovadina na n-tou. To nemůže fungovat, protože on ten kód pošle na handset který ale ty držíš v ruce - tudíž se tím neověří vůbec nic, protože ten kód přijde i zloději. U e-banky to mají řešené přes další informaci - tzv. i-pin a t-pin které jsou tajné, a slouží právě k tomu aby k přístupu na účet nestačilo ukrást handset a znát identifikátor zákazníka (rodné číslo, tj. ze své podstaty relativně jednoduše zjistitelná věc).

    Chápu že když voláte na zákaznickou linku a chcete změnit nějakou službu tak to heslo tomu operátorovi říct můžete - on ho skutečně vidí na obrazovce, takže je to vážně jenom ověření totožnosti.

    Každopádně člověk který někomu volajícímu z neznámého čísla sděluje jakékoliv heslo, je v podstatě blázen. A pokud ještě diktuje ověřovací kódy pro přístup do e-bankinku tak je retardovaný úplně. Pokud vám takhle někdo neznámý zavolá a bude chtít heslo / kód tak nejjednodušší co v takové situaci můžete udělat je hovor ukončit a zavolat "zpět" na oficiální linku.

    Nevím k čemu se to heslo u VF dá použít, ale například u T-Mobile je možné dobíjet kredit z paušálu ...

    Něco podobného bylo pár let zpět ohledně pevných linek - přišel pán, prohlásil "jsem z Telecomu, ukažte mi účet" a začal mlet cosi o výhodnosti jiného tarifu. Když jsem chtěl vidět průkaz zaměstnance, začal cosi blekotat a ukázalo se že je z Tele2 - málem jsem ho shodil ze schodů, blbečka.