Možná by studenti uvítali přímou formu ovlivňování (něco jako referendum). Když se u nás stavěla tenisová hala (tehdejší rektor je vášnivý tenista), tak jsme si říkali pro koho se to staví. Nehodily by se raději počítačové kiosky? Na ty taky nakonec došlo, ale až o pět let později. Kdyby se studenti mohli k takové otázka vyjádřit určitě by to udělali. Ale vyjádřit se k tomu, kdo je bude zastupovat v senátu je pro 80% studentů naprosto zbytečné, protože právě těchto 80% nikoho z kandidátů nezná. Volba rektora je pro studenty stejně nedůležitá, jako to kdo je děkan (já to taky zjistil až na doktorantuře). Ale otázky výuky, co a jak se má učit, zda se má výuka hodnotit, zda je nutné mít před školou sochy, za které musí škola zaplatit, jak má vypadat informační systém, zda je nutné utrácet peníze za placený software. To jsou otázky, ke kterým by se určitě mnoho lidí vyjádřilo. Navíc se taková referenda dají dělat velmi snadno. Každá škola má intranet, do kterého se bez hesla uživatel nedostane. Začlenit takové hlasování do intranetu je (mělo by být, kdyby u vývoje neseděli mamlasi) triviální.
Martin Hassman ex-biochemik, umělecký programátor a publicista. Spoluzakladatel CZilly, zakladatel Zdrojáku, správce HTML5.cz, organizátor hackathonů, čekovacích muzejních nocí aj. akcí.
Přečteno 24 508×
Přečteno 24 035×
Přečteno 20 755×
Přečteno 19 839×
Přečteno 19 810×