Názor ke článku Phishing po telefonu? Jak to doopravdy bylo s Vodafone od Petr - To [7], [9] a [16] vodafonuv nazor samozrejme...

  • 19. 12. 2008 16:37

    Petr (neregistrovaný)

    To [7], [9] a [16] vodafonuv nazor samozrejme neni spravny.
    Žádat heslo v takovém případě je stále nesmysl a vodafon se chová v tomto ohledu nezkutečně amatérsky. Na to že se volá z 800 nebo odněkud jinud se nedá s jistotou spolehnout i když je to jeden s hintů.
    U nás se ANI (CLI) celkem hlídá, ale neplatí to o zahraničí, kde se dá na nezodpovědného nebo velkoobchodního VOIP operátora (nebo operátora s chybou) narazíte poměrně snadno. A nezodopovědný zahraniční VOIP operátor samozřejmě na české zákony může vyprdnout a nikdo mu nic nemůže, maximálně přestat posílat callerid, čímž ale sám poruší zákon, protože správně má posílat číslo toho kdo volá (a ne nahrášku nebo skryté číslo) . :)

    Navíc by někdo mohl přijít a říci, že ztratil "Vaši" simkartu, ale zná heslo (pokud se jedná o předplacenou kartu co není na jméno) zrovna v době kdy máte mobil vypnutý. Oni mu pak dají kopii Vaší simkarty, a on může provolat Váš kredit, nebo se dokonce za Vás vydávat v internetbankingu.
    Prosím neobhajujte už amatéry v kravatě co si říkají VODAFONE. Chybovat je lidské, jen jsem zvědav kdy to přiznají a zjednají opravdovou nápravu. Většina velkých firem dělají podobně zásadní chyby, mne to vůbec nepřekvapuje .... (často dělají chyby ve stylu zbytečné birokracie)

    Naštěšstí v ČR nemáme podvodníky tokového formátu ....