Ochrana je patrně založena na JavaScriptu, takže v Linksu, který reklamy také nezobrazuje (ani nemůže), se stránka naprosto korektně zobrazí. A bez reklam:-)
Ano, blokuju reklamu. Jsem jeden z těch "zločinců, zlodějů, lupičů, pirátů, vrahů, teroristů" nebo co za označení si ještě vymyslí. Pokud je nenápadná (a netýká se produktů MS), nemám důvod ji blokovat. Někdy, pokud mne něčím zaujme, na ni i kliknu.
Pokud ovšem poblikává nebo se hýbe, popřípadě překrývá text či nadměrně zatěžuje procesor, pak bez milosti zapojuji adblock. Výjimku tvořím u webů, kterých si opravdu vážím. Přirozeně, pokud zrovna používám Links nebo jiný textový prohlížeč, reklamu neblokuji vůbec:-).
A teď k tématu. Tahle taktika se mi zdá hloupá, krátkozraká a hlavně sebepoškozující. Ti, kdo reklamu blokují, najdou cestu kolem a ochranu obejdou (je to až primitivně jednoduché). Naopak ti, kteří reklamu neblokují, ale používají Firefox, budou označeni za zloděje, což, pokud v sobě mají alespoň kousek hrdosti, vyústí v opuštění daného webu a jeho odstranění ze záložek.
Já budu rád respektovat Jacka Lewise a jemu podobné a na jejich web chodit nebudu. Žádná škoda.
"Nabízí se i možnost, že za kampaní stojí někdo úplně jiný a jejím hlavním cílem je poškodit jméno Firefoxu (to, že se s tím sveze i osvěta boje proti blokování reklamy, je jen vedlejší produkt). Ale to je pouze spekulace."
Qui bono. Tahle teorie dává smysl. Rozhodně dává větší smysl, než že je tato kampaň skutečně určena k obraně proti blokování reklamy.
Martin Hassman ex-biochemik, umělecký programátor a publicista. Spoluzakladatel CZilly, zakladatel Zdrojáku, správce HTML5.cz, organizátor hackathonů, čekovacích muzejních nocí aj. akcí.
Přečteno 24 772×
Přečteno 24 320×
Přečteno 20 948×
Přečteno 20 016×
Přečteno 19 921×