(aktualizace 28.2. – 22hod.) Člověk by si řekl, že stačí zajít na pobočku Vodafone a požádat mladé slečny, aby odstranily chybu v systému a bude to v pořádku.
Už je to neúnosné a musel jsem na Vodafone dát písemnou žádost, aby s tím něco dělali. Osmileté dceři chodí neustále opakované upomínky s nesmyslným dluhem, který patří někomu jinému. SIM kartu jsem zakoupil jako novou nepoužitou v originálním obalu a tohle se děje už několik měsíců.
Máte někdo taky takové zkušenosti?
Kdybych tam osobně již nebyl a třeba tam jen volal, tak neřeknu. Jenže já tam ještě osobně cvakal heslo do samoobsluhy, aby si paní/slečna ověřila, že to číslo mi skutečně patří. Ještě chtěla jiné číslo, moje soukromé, se kterým je u Vodafone spojeno jméno i adresa. Asi aby oznámení o dluhu měla kam poslat v papírové podobě, když na dcery SIM kartu neměla žádný kontakt – anonymní SIM :-)
V pondělí dopoledne se tam s tímhle dopisem staví manželka, tak uvidíme, jestli s tím konečně někdo něco udělá.
Update 24.2. – 18:50
Asi v 15:30 jsem byl na pobočce Vodafone. No to je fofr, když se udělá mediální humbuk. Uvidíme jestli někdy v budoucnu nezačnou ty smsky chodit znovu :-)
Update 28.2. – 16:30
Tak nevím, v celém tom řetězci lidí, kteří to řeší, není jediný, který by to ohlídal a dotáhl věc do konce. Povedlo se to až na podruhé, když jim člověk šlape na paty a řeší to písemně a zároveň je to v médiích jako negativní** reklama. Jedině za těchto okolností z těchto korporací něco dostanete, jinak na vás kašlou. Ta místní pobočka je v tom asi nevinně, tohle je chyba někde hodně vysoko ve Vodafone.
** negativní reklama je špatný pojem, reklama je jen jedna: Když se o vás mluví. Vodafone to má zadarmo na titulce rootu a třeba si myslí, že je chci poškodit… já jen dělám reklamu zadarmo, stejně jako na kregion.cz :-)Závěr: 28.2. – 22:03
Vydělali na tomhle blogovém zápisku všichni a všichni to měli zadarmo.
1. čtenáři – mají zadarmo o zábavu postaráno
2. root.cz – má zdarma obsah a větší návštěvnost
3. Vodafone – má zdarma reklamu, mluví se o něm
4. kregion.cz – taky obsah a téma zdarma – zvyšuje to návštěvnost
5. …a nakonec já – mám zdarma 6 měsíců 6×60minut volání pro dceru zdarma a Vodafone to ve skutečnosti nic nestojí
Na něco jsem zapomněl? Asi jo, počítačový hry nehraju, tohle všechno je moje hra ;)
Tak já mám zas trochu jiný problém. Pořídil jsem dětem k vánocům nová telefonní čísla u LAMA mobile, s tím, že jsem číslo nikde nezveřejňoval. To jsem udělal 23.12. Ještě ten den jsem je v noci nastrkal do telefonů a zaktivoval. Na Štědrý den, během balení dárků začal jeden telefon zvonit. Zvedl jsem ho a paní na druhé straně mi nabízela cosi výhodného. Zajímalo by mě, jak se čísla dostala do rukou těchto firem. Zabalil jsem totiž všechny telefony a po rozbalení pod stromečkem, byl na všech zmeškaný hovor!! LAMA se dušuje, že čísla nedala. Tak snad jedině Vodafone, v jehož síti LAMA funguje :-( A telefonáty dále přibývají. Ještě že telefon umí blacklist. K dnešnímu dni, už mají děti na blacklistu 14 čísel, nebo i celých ústředen.
Stejný problém měl můj otec a jakožto zástupce starší generace to docela těžko nesl. Nikdy v životě neměl půjčku/dluh. Volal tedy několikrát do té firmy, k operátorovi a po cca páté smsce se šel poradit na ohlašovnu k policii, kde mu poradili vyměnit tel.č.protože cokoliv jiného z jejich zkušenosti je na světelné roky. Velmi frustrující, u svých dětí to začnu řešit až za pár let, nezmění-li se legislativa...
Osobně mě zarazilo, že jste to řešil na pobočce. Nevím, nakolik se situace změnila, ale pár let zpátky Vodafone žádné pobočky neměl. Sice jste na každém rohu zakopli o obchodní jednotku polepenou logy Vodafone, ale nebyly to jejich pobočky. Fungovalo to podobně jako stavební spoření - nějaká firma podepíše smlouvu s jinou firmou, že bude přeprodávat jejich zboží a služby. Kupříkladu technická podpora mezi ty služby nepatřila. Sice se chlapci obvykle snažili pomoci, ale jejich možnosti řešit organizační problémy končily u "pojďte se přihlásit do samoobsluhy a já vám budu koukat přes rameno, jestli tam nezahlédnu nějaký problém."
Pokud se tedy nic nezměnilo, pak na vás na "pobočce" sehráli/y trochu divadlo a není překvapující, že se vlastně nic neděje. Jediné s čím je trochu úspěch je právě volání hot line, a s čím je hodně úspěch je doporučený dopis.
jwj:
Tomu nevěřím. Podle toho, co jsem vygooglil, je mezi operátory cca 36 číselných řad po jednom milionu čísel. Vitulové sice přibývají jako houby po dešti, ale to jsou typicky spíše malé řady o 10 000 čísel.
Aktivních SIM karet je mezi lidmi cca 13,5 milionů, tedy třetina toho, co čísel k dispozici. Když uvážím, jak někteří rychle mění čísla, tak číslo, které ještě nikdo neměl, bude naopak spíše velká vzácnost.
Slušná šance na nové číslo je u virtuálů, kteří mají nové vlastní číselné řady. Tady je zase opět problém s tím, že mají malé řady. Jestliže je veřejně známé, že např. Poda má 730 430 000 až 730 439 999, tak takovou řadu není problém "oskenovat". Párkrát do roka se mi stane, že mi zavolá automat, který ihned po zvednutí hovoru zavěsí. Okamžitě je u mě příznak aktivní SIM už jen proto, že jsem to zvedl. Můžu čekat reklamní hovory.
Aktivoval jsem pro syna Vodafone kartu. Za pár dní volala paní z cizí firmy, která věděla přesný datum aktivace karty a nabízela paušál. Po dalších několika dnech se spustila lavina otravných telefonátů. Koupil jsem chytrý telefon, objednal micro-sim, zavolal operátora na aktivaci nové sim (stará sim se měla deaktivovat). Problém je na mé straně v telefonu. Druhý den do obchodu Vodafone a nová simka byla aktivována ihned. Trochu otravný dotaz na paušál - NE. Druhý den jsem vyrazil do jiného obchodu, jiného operátora pro obal na telefon. Obal Ok, zaplatil jsem a paní vycítila svou šanci - Chcete paušál, nechcete přejít k nám - Néééééééééééé.
brk:
Tón "tomu nevěřím" si nechte. Otec má stejné číslo cca 12 let, ten nesplácený úvěr byl podle pikolíka z nejmenované velmi známé úvěrové firmy necelé 2 roky. Váš výpočet kolik je aktivních sim a o automatech a reklamních hovorech nekoresponduje s v podstatě výhružnou sms otci i autoru článku. Tady se neřeší reklamní hovory a oťukávací automaty, ale spíš pokus o podvod. BTW. ty případy v mém okolí už mám 2. Navzájem se neznají, nemají podobná čísla, adresy atd.
u mňa sa to deje, ale len na Vodafone čisle - chodia mi SMS o tom, že sa niekomu narodilo dieťa alebo či nechcem nejaké lístky niekam na koncert. A samozrejme na Vianoce.
O2 číslo síce sem-tam "oskenuje" automat (zazvoní to a koniec - podľa čísla na nete nájdené rôzne ponúkacie firmičky), ale normálny hovor nikto neuskutoční. Iba raz volalo priamo O2 či nechcem mobilný net - práve vtedy som ho skutočne chcel aktivovať, tak aspoň slečna si niečo zarobila a ja som ho po týždni zrušil :-)
ad 10: Tohle jsem už viděl, vydrží jim to dlouho, protože tam asi máte nedoplatek menší než 1Kč. Jenže už u nich nejste, takže přes samoobsluhu nic nevyřídíte, ani telefonicky (všechna čísla jdou přes plechovou hubu s požadavkem hesla do samoobsluhy). Jestli to chcete přesto zkusit řešit telefonicky, tak jediná linka, která tohle nevyžaduje, je linka pro nové zákazníky - když problém slečně dokážete vysvětlit, přepojí vás na správné místo.
11: "Stejný problém měl můj otec ..." Tak potom neměl stejný problém, protože blogpost je o tom, že Vodafone má bordel v systému a posílá upomínky už novému majiteli čísla, za dluhy, které nasekal předchozí vlastník čísla. Alespoň tak tomu rozumím, protože u SMS je uvedeno Vodafone a číslo účtu ve zprávě také patří Vodafone. V modelovém případě s otcem si jen prostě někdo vzal úvěr a patrně záměrně uvedl nesprávné tel. číslo. Rozdíl diametrální.
No, pdobny problem som mal aj ja. Tiez mi prisla SMS s dlznou ciastkou asi tyzden po tom, co som si aktivoval kartu vodafonu. Na druhy den som siel na pobocku a uz mi nic neprislo (bola tam taka pekna, mila, mlada slecna, mozno som na nu zaposobil :-)). Iba okolo vianoc mi volali nejaki rusi... Bohuzial, nerozumel som im co chcu.
Přečteno 28 781×
Přečteno 19 581×
Přečteno 16 963×
Přečteno 15 225×
Přečteno 15 024×