Hlavní navigace

Pavel Chalupa - blog - Témata označená nálepkou Byznys

  • Linux mi doma šetří peníze..., ale co firma?

    Ve firmě se vždycky řeší náklady na IT celkově a v mojí domácnosti je to stejné. Mohl bych to zakončit jednou větou, že pro firmu jsou v celkových nákladech většinou levnější Windows, ale trochu to rozvedu a upřesním. Totiž cena licence Windows vůbec není podstatná, ale jde o provozní náklady. Licence na Windows je jednorázová na relativně dlouhou dobu. Když začnu u mojí domácnosti a uvedu absurdní příklad, že Windows jsou zdarma a licence na Linux stojí 1000Kč na 2 roky, tak zvolím Linux…
    13. 12. 2013 11:05 (aktualizováno)
  • Trochu nadhledu nad budoucností Linuxu

    Přijde mi, že se sbíhají mraky nad Linuxem a jinými svobodnými OS. Diskutuje se a vycházejí články o korporacích, ale to podstatné uniká. Udivuje mě, že i protřelí diskutéři na netu se nechávají strhnout a obhajují svůj pohled na věc (OS) a přesvědčují druhého o své pravdě (korporaci). Je to zajímavé sledovat z pozice třetího, jak dva diskutují. Dává to možnost nadhledu a sledování z povzdálí. Hodně mě to naučilo.
    1. 8. 2012 12:29 (aktualizováno)
  • Android a Linux jako všeobecně známé pojmy

    Všimli jste si, že v souvislosti s Androidem se vůbec nemluví o Linuxu? Když se nad tím zamyslíte a představíte si znalost pojmů Android a Linux každý pojem zvlášť, tak je to docela logické. Google v propagaci pojem Linux vůbec nepoužívá. Dělá to tak od jeho vzniku a zpravodajské weby ho následují. Troufnu si tvrdit, že většina běžných lidí, co používají PC, tak slovo Linux znají…
  • Reklama na prohlížeč Google Chrome v TV

    Nechápu, jak se může v českém Googlu stát něco takového. Nedávno běžela v TV reklama na Chrome a v závěru jen nápis Chrome a nic. Kdybych nevěděl, co je Google Chrome, tak by mi ta reklama nic neřekla. Samozřejmě to nic neřikalo ani lidem a někdo si toho všimnul. Aktuálně běží reklama téměř identická a v závěru je proslov něco o novém prohlížeči. Je to sice zlepšení, ale cílová skupina běžného TV diváka možná ani netuší co je prohlížeč a že když jsou na netu, tak něco takového používají…
  • Propagační kupony Google AdWords na 1000 Kč

    Určitě nejsem sám, kdo v nedávné době obdržel propagační kupon od Google v hodnotě 1000 Kč. A já říkám: tohle je klamavá reklama. Nejen že se ve vysvětlujícím dopise ohánějí 1000 Kč ZDARMA atd., ale vyloženě lžou a dělají ze mě osla. Pročetl jsem co se dalo a stejně jsem to pořádně nepochopil. Odeslal jsem dotaz na e-mail zákaznické podpory a odpověděli mi. Skutečnost je taková, že vstupní poplatek je 150 Kč. Dobré je, že si ho následně odečtou z kuponu, takže zbývá 850 Kč…
    3. 2. 2010 22:14 (aktualizováno)
  • Jeden vzdělávací kurz a souvislost s Linuxem

    Asi před dvěma lety jsem se zůčastnil jednoho vzdělávacího kurzu. Část se týkala schopnosti odhadnout zacílení na zákaznickou obec a získání maximálního procentuelního podílu zájmu. A v tom je celý problém. Člověk zabývající se Linuxem, je v principu odlišně uvažující tvor a jeho způsob myšlení je odlišný. Nedokáže se vcítit do role jakoby většinového člověka na trhu čehokoliv. Je sice možné se této dovednosti naučit, ale jde to proti přirozenosti jeho uvažování…
    14. 9. 2009 12:10
  • Microsoft & Novell, tisková zpráva

    Přečetl jsem čerstvě vydanou tiskovou zprávu s názvem: Microsoft and Novell Expand Collaboration Pact. Mám z toho smíšené pocity. Jako tisková zpráva to navenek logicky musí působit pozitivně, od toho jsou tiskové zprávy. Doporučuji přečíst celé, než budete cokoliv hodnotit. Zmiňuje se tam support na SLES od Microsoftu, je tam seznam velkých zákazníků. Tohle je prostě úplně jiný svět. Svět velkých firem a velkých peněz. Tam se nikdo nebude ptát, co si o tom myslí komunita…
    14. 11. 2007 22:12