Hlavní navigace

Názor ke článku Oživit nebo pohřbít? od Miloslav Ponkrác - Problém Vist je asi takový: Pokud k nim...

  • 25. 4. 2008 16:12

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)

    Problém Vist je asi takový: Pokud k nim sedne hráč počítačových her, apod.. - nevidí proč Vistu lidé nechtějí.

    Problém Vist je stejný - pokud na počítači chcete intenzívně pracovat - třeba vyvíjet programy, zatím jsem na 99% viděl stejný scénář. Nejdříve jsou si všichni vědomi, že si na Vistu musí zvyknout, a proto se měsíc, někdy dva brání tomu jí zavrhnout. Po měsíci, dvou jim ale dojde, že prudce snížená produktivita práce není v rukách, ale v samotných Vistách. A většinou následuje downgrade na XP a velmi prudký nárust produktivity člověka. Mluvím o dostatečně nadupaných strojích, aby zde nehrál roli hw.

    Dostane-li ovšem do ruky Visty počítačový hráč (například Digital Doom :-)), pak nechápe, proč by Visty měly být horší, než XP. Samozřejmě, že to nechápe, protože hráč ovládá jeden program (hru), hráčským způsobem, líbí se mu efektíky, a pokud počítač lehne 2x za den, z jeho pohledu jde o stabilní operační systém. Pokud se mu hra spouští déle, jemu to nevadí, protože jednou spustí a pak hodiny hraje. Stejně tak delší start a další věci nevadí, vyšší spotřeba elektřiny počítače, nebo notebooku taky není hráčům problém.

    Podle mě Visty mají pouze tři kladní věci:

    1) Jasně daly najevo, že programy mají ctít omezení a nechovat se jako admin (možná to mimo jiné přispěje ke snížení ochran, které toto potřebují)

    2) Možná první 64 bitové Windows, které jde brát vážně. Mnoho lidí, když hodnotí Vista zapomíná uvést, zda jde o 32 bitovou, nebo 64 bitovou verzi, ale to je podle mě podstatné. 32 bitová verze Vista je podle mě něco, co nemá smysl. 64 bitová Vista samozřejmě může být pro někoho přínosem díky větší možnosti adresované paměti.

    3) Ukázaly, že MS neumí vyvíjet sw. Z deklarovaných featur, co vše mělo ve Vistě být zbylo tak 1%. Asi rok před vyjitím Visty byl nahrazen šéf vývoje v MS a bylo deklarováno, že způsobem, kterým MS vyvíjí, by Visty nevyvinul nikdy. Pak se cca za rok něco zflikovalo a vydalo se to jako Visty a podle toho taky to vypadá. Stejně tak my vývojáři se potýkáme z prošrtanými featurami v MS Visual Studiu, zejména v 64 bitové verzi, zejména pro asm, C, C++.

    Stejně se ale divím - MS je firma, která má velmi žádaný produkt - Windows XP. A dost odmítaný produkt - Windows Vista. A ona se rozhodla zničit žádaný produkt a protlačit nežádaný produkt. Nechápu. Poznámka na závěr: Akcie MS neustále klesají.