Hlavní navigace

Názor ke článku Grafici se houfně přesunou k Linuxu! od Lael Ophir - [22] svatas Photoshop ani Gimp nejsou vhodné nástroje na...

  • 3. 2. 2008 15:27

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    [22] svatas
    Photoshop ani Gimp nejsou vhodné nástroje na základní manioulace typu změna velikosti, ořez, srovnání horizontu, korekce červených očí apod. Laik s komplikovaným bitmapovým editorem nedovede zacházet. Výsledkem jsou například příšernosti, které nám tu ukazoval kolega Krčmář. Pro jednoduché úpravy se hodí věc typu MS Office Picture Manager, Windows Photo Gallery, Zoner Photo Studio apod. Laik není cílovou skupinou pro Photoshop, a zpravidla ho ani nekupuje (když, tak krade). Cílovou skupinou jsou DTP profesionálové.

    Aby mohly lidé přecházet na Linux, nechybí "už jen hry". Chybí hromada dalších aplikací, potřebných pro každý business. Účetnictví (těch je pro Linux minimum, kvalita a reference neznámé), mzdy, sklady, HR, plánování zdrojů, řízení výroby, informační systémy pro malý business (restaurace, hotely, základní školy), a asi tisíc dalších oblastí. Potom snadno použitelné rozhraní pro administraci, "drobnosti" typu color management, barevný tisk, separace apod., kvalitní dokumentace a vývojové prostředí (aby vůbec mohly vznikat aplikace ve velkém). Pochopitelně pro jistou část trhu jsou rozhodující hry, SW pro správu domácích financí, snadné používání multimédií a "bezúdržbový" systém (minimum administrace, co nejjednodušší). A když jsme začali u DTP, klidně tam skončeme. Je třeba i kvalitní vektorový editor typu Corel Draw nebo Adobe Illustrator.

    Jak hřebíček do rakve lze uvést výkon aplikací pod Wine, fakt že Wine podporuje jen cca 58% Windows API, různé drobné i méně drobné problémy s aplikacemi ve Wine... Přitom i kdyby vše výše uvedené bylo splněno, pořád nejde o *důvod* k přechodu na Linux, ale v nejlepším případě o *možnost* přechodu. Ze Škodovky můžete přejít na Daewoo celkem bez problémů, protože Daewoo má čtyři kola, volant i motor, ale přesto to lidé moc nedělají. A najít důvod, proč by si měl zákazníky vybrat právě váš produkt, není jednoduché.