Pár postřehů...
Pokud to je "plug-in" hybrid, lze (není nutné) dobíjet baterie z el.sítě. Má prostě zásuvku.
Rekuperace brzdné energie se ukládá do baterií, to je pravda. Avšak benziňák funguje jako "dobíjecí alternátor". Tzn., že pokud dojde el.energie, benzín se nastartuje a dobije baterky. Poté se může vypnout.
Ta logika startů/vypínání je dost rozsáhlá, zeptejte se prodejců.
V Priusu tam Ni-mh baterie, které jsou věčné. Plugin Prius má tuším jednu sadu baterek navíc, asi Li-on.
Více info např. v testu http://www.hybrid.cz/test-toyota-prius-plug-hybrid-dokonale-auto-do-zasuvky
štítek: http://www.hybrid.cz/tagy/prius?page=1
Nejen můj tip :)
http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-2012
štítek:
http://www.hybrid.cz/tagy/tesla-model-s
Kolega v práci má 2.generaci Priusu, přidal si zástrčku na dobíjení, baterky do kufru(má rodinu :) ) a dojezd má cca 30km čistě na elektřinu.
Moje maličkost se svým elektroskůtrem cca 60 km dojezd. ;)
Šťastnou ruku při výběru!
Profesionální ajťák pracující pro korporát (narozen 1974). V soukromí však rád prosazuji svobodný software. Snažím se mít přehled o technologiích a trendech. Zastávám názor, že pokud chci něco kritizovat, musím s tím mít nějakou zkušenost. Jsem hrdý manžel, otec dvou dcer a opečovávatel kočky plemene Britská modrá krátkosrstá. Mám rád hudbu, knihy a kulturu obecně. V některých věcech však jdu proti proudu – používám Linux (konkrétně ZorinOS), svobodný software (LibreOffice, GIMP, Inkscape či Joomlu!) a jezdím v hybridním japonském autě.
Přečteno 45 153×
Přečteno 40 459×
Přečteno 35 071×
Přečteno 25 604×
Přečteno 25 357×