Hlavní navigace

Názor ke článku Geek s rodinou v zádech - Výběr od JmJ - Co se hybridu tyce, jel sem jen nejakym...

  • 6. 6. 2014 7:58

    JmJ (neregistrovaný) 109.164.85.---

    Co se hybridu tyce, jel sem jen nejakym lexusem, ktereho sem i ridil. Meli to znami pujcene na vyzkouseni. Myslim si (nevim to jiste), ze spotreba rozhdone nevykazovala nejake zazracne hodnoty.

    Co se spotreb, ktere lide "reportuji" tyka, tak zde funguje takovy efekt, ze malo kdo si tim chce dokazat, ze koupil blbe auto. Vetsinou naopak. Takze i to bych bral s lehkou rezervou. Jiz nekolik majitelu skody rapid mi rikalo, ze nemaji dojezdy na oknech, protoze to je nejaky novy predpis. Pravda je takova, ze rapid to proste nema ani za priplatek, protoze to vyrobce proste nemontuje, ale pribeh z predpisem zni lepe :-).

    Prius ma celkovou hmotnost 1.8 tuny, takze to auto samotne bude mit tak 1.4 - 1.5 tuny. To je docela dost. Skoda 120 mela 0.8, novy rapid ma snad 1.0 - 1.1, hyundai i30/kia ceed maji 1.3 tuny. Auto tehle hmotnosti neni urcite auto do mesta. Ale chapu, ze chcete auto hybridni i ve smyslu rezimu provozu :-). Predstavim li si dlouhy dalnicni kopec, ktery chci vyjet 130 km/h, pak nevidim moznost, jak mi s tim elektromotor pomuze. Na rozjezdy je elektro dobre, ale na delsi dalnicni ceste vyhody hybridu vyuzijete asi velmi zridka. Proste to neni samospasne.

    Uplne cely clanek jsem necetl, ale presto si dovolim upozornit na jednu ekonomickou vec (asi ste ji uvazil). Jaka je navratnost noveho vozu. Tedy pokud budete jezdit v prumeru rekneme o 3 litry lepe a najedete reknem 20 000 km za rok, tak rocni uspora na palivu bude cca 23 000 Kc. Tedy pokud rozdil v cene mezi novym a starym autem bude 300 000 Kc, pak rekneme po 10 letech se vam zacne vyplacet, ze mate nove auto (230 000 Kc palivo + 70 000 opravy stareho vozu). To je jen rychly vypocet, bez zohledneni toho, ze nove auto ma drazsi pojistku, stare vyzaduje nejakou vyssi starost atd.

    Podobne se da spocitat i porizeni nejake mala motokary. Pokud by se vam naskytla moznost koupit od proverene osoby nejakou treba fabku, feldu 1.3mpi (ano, jsou to vlastne hole plechy v porovnani s dnesnimi auty), nissana micru ci tak neco, a dali byste za to rekneme 30 - 50 000 i s nejakymi opravami, tak se vam tato investice vrati rychleji nez nove auto. Ale pokud chcete nutne nove auto, tak to samozrejme odpada. Kazdopadne starsi auta, ktera jsou hodne rozsirena, jsou nejlevnejsi na provoz.

    Ale pokud ste se zamiloval do Priusu, tak je to vsechno uz stejne bezpredmetne ;-)

    U automatickych prevodovek bacha treba na to, ze u nekterych aut, kdyz otevrete dvere, tak prevodovka vyradi (bude tam zrejme vice podminek), ale tahle "featura" napriklad znemozuje to, ze zaradite zpatecku, otevrete ridicovy dvere a chcete couvat...

    Motorismu zdar!