Hlavní navigace

Názor ke článku Geek s rodinou v zádech - Výběr od j.t.d. - 1) U automatu opravdu není spojka. Člověk šlape...

  • 5. 6. 2014 17:53

    j.t.d. (neregistrovaný)

    1) U automatu opravdu není spojka. Člověk šlape buď na plyn, aby to jelo, nebo na brzdu, aby to nejelo.
    Rozjezd do kopce je zcela pohodový. Pustí se brzda a zmáčkne plyn. Auto necouvne - ovšem tím, že ho gravitace táhne dozadu a nepohybuje se přitom dopředu, ocitá se převodovka ve "stall condition", ve které se nedoporučuje zůstávat dlouho (já to ale dlouho nevěděl a vesele jsem ve stallu popojížděl v kolonách, které byly do kopce, a problém jsem nepozoroval).
    Podle mých zkušeostí navyknout si na automat chvilku trvá, ale potom při střídání aut se člověk po dvou křižovatkách dokáže zcela zorientovat (pokud nejste Američan, který manuální převodovku vidí poprvé v životě).

    Na automatice není třeba nic ladit, protože je naladěna z výroby (aspoň u dražších aut - ZF převodovky u Jaguaru jsou laděny na váhu pode výbavy a výkon konkrétního auta.
    Mám s Jaguarem naježděno přes 300 000 km a převodovka nemá problém (můj druhý kus má asi jen 160 000, ale ani tam nemá převodovka problém).

    Naopak si myslím, že řazení v autě je něco podobného, jako kdyby uživatel počítače měl stisky tlačítka pohánět hodiny procesoru. Zbytečné rozptylování, zbytečné technizování. Změna převodů je problém techniky (neumí přenášet pohyb spojitě bezestupňovitě), ne člověka.
    Když vidím řidiče, jak v půlce křižovatky přehazují z jedničky na dvojku a auto cukne, místo aby koukali, odkud na ně co jede, nemůžu si automat dost vynachválit.