Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Windows XP se stále prodávají více než Vista.

  • 30. 7. 2008 3:01

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)

    Vysvětlete mi někdo jednu věc. Firma má dva produkty, jeden velmi žádaný, všichni ho chtějí, jsou ochotní ho platit, objednávat a dodavatelé prosí firmu, aby tento produkt neukončoval (Windows XP). A pak má produkt, který je přijímán dost špatně (byť se najde určité procento lidí, kteří jsou spokojeni, je jich mnohonásobně méně), a řada lidí a zejména firem deklaruje, že o tento produkt nemá zájem (Windows Vista).

    Firma získá své peníze ať už prodává první, či druhý produkt. Z logiky věci by firma měla raději nabízet to o co je zájem - tedy Windows XP. A to je to co nechápu - proč se firma zbavuje žádaného produktu, a zavádí produkt, který je mnohými nenáviděn? A dokonce jde na to razantně, tedy falšuje si i statistiky, aby tento fakt obecného znechucení z produktu zakryla, přestože je tak jasný, že je jisté, že o znechucení ví všichni i přímo v MS (jak svědčí honem rychlé prohlášení o nástupci Vist, jak svědčí rychlé až překotné vydání SP1, jak dále svědčí i to, že sám Ballmer se na obhajobu Vist musel mnohokrát vyjádřit a z jeho vyjádření bylo jasné, že o problémech Vist ví).

    A teď dotaz: Proč to ta firma dělá? Proč se zbavuje toho, co lidi chtějí a násilně protlačuje co lidi nechtějí? To je ta neviditelná ruka trhu, o které mluví ekonomové jako o naší spáse, která přinese uživatelům to nejlepší co může být? A není tak MS trochu magor? A nebo jenom něco nechápu?