Odpovídáte na názor ke článku Windows XP se stále prodávají více než Vista.
Vysvětlete mi někdo jednu věc. Firma má dva produkty, jeden velmi žádaný, všichni ho chtějí, jsou ochotní ho platit, objednávat a dodavatelé prosí firmu, aby tento produkt neukončoval (Windows XP). A pak má produkt, který je přijímán dost špatně (byť se najde určité procento lidí, kteří jsou spokojeni, je jich mnohonásobně méně), a řada lidí a zejména firem deklaruje, že o tento produkt nemá zájem (Windows Vista).
Firma získá své peníze ať už prodává první, či druhý produkt. Z logiky věci by firma měla raději nabízet to o co je zájem - tedy Windows XP. A to je to co nechápu - proč se firma zbavuje žádaného produktu, a zavádí produkt, který je mnohými nenáviděn? A dokonce jde na to razantně, tedy falšuje si i statistiky, aby tento fakt obecného znechucení z produktu zakryla, přestože je tak jasný, že je jisté, že o znechucení ví všichni i přímo v MS (jak svědčí honem rychlé prohlášení o nástupci Vist, jak svědčí rychlé až překotné vydání SP1, jak dále svědčí i to, že sám Ballmer se na obhajobu Vist musel mnohokrát vyjádřit a z jeho vyjádření bylo jasné, že o problémech Vist ví).
A teď dotaz: Proč to ta firma dělá? Proč se zbavuje toho, co lidi chtějí a násilně protlačuje co lidi nechtějí? To je ta neviditelná ruka trhu, o které mluví ekonomové jako o naší spáse, která přinese uživatelům to nejlepší co může být? A není tak MS trochu magor? A nebo jenom něco nechápu?
Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. GNU/Linuxem a Unixem obecně se zabývá již více než deset let a věnuje se především jeho nasazení v počítačových sítích a bezpečnostní politice. Zde bloguje o Root.cz, Linuxu, internetu a světě kolem sebe.
Přečteno 114 058×
Přečteno 90 395×
Přečteno 73 784×
Přečteno 58 462×
Přečteno 54 674×