Hlavní navigace

Názor ke článku Procento vs. procentní bod od Nasson - Tak pojem procentní bod mi připadá na světě...

  • 15. 5. 2012 8:25

    Nasson (neregistrovaný)

    Tak pojem procentní bod mi připadá na světě tak trošku zbytečný, ale co můžu dělat, když to tolik lidí používá, že. Ale nějak to pořád nechápu. Takže mám 1000 uživatelů a 50 % používá Firefox (tedy 500). Fajn. Za rok měřím stejnou skupinu a ta mi stoupla na celkem 1500 uživatelů a Firefox teď používá 60 % (tedy 900 lidí). OK, potud to chápu. A teď mi prosím někdo vysvětlete, jak to, že počet uživatelů Firefoxu stoupl o 20 %? (tento příspěvek směřuju speciálně na Frantu, pevně věřím, že ostatní si toto uvědomují, ale u něj si tím nejsem tak úplně jistý). Pro ostatní: Nechápu koho, kdy a proč zajímá, že procenta vzrostla o 20 %. No a? Vždyť ze zadání příkladu jasně vidím, že vzrostla z 50 % na 60 %. Co je tak zajímavého na tom, že vzrostla o 20 %. A podíl Firefoxu vzrostlu o 10 %. To je prostě fakt, nebo snad ne?
    Jinak k tomu pivovaru. Předpokládám, že pro pivovar je důležité: 1) jaký má podíl na trhu (tedy o kolik procentních bodů = procent stoupl jeho podíl oproti obodbí xy). 2) o kolik se mu zvýšil výnos, nebo něco podobného. A tam snad bude počítat ze základu kolik vyrobil/vydělal a ne z nějakých podivných 20 %, u kterých pořád nechápu, co zajímavého mi k problematice vlastně mají v praxi říci (neříkám, že nenajdete příklad, kde sednou a dají smysl).