Tak pojem procentní bod mi připadá na světě tak trošku zbytečný, ale co můžu dělat, když to tolik lidí používá, že. Ale nějak to pořád nechápu. Takže mám 1000 uživatelů a 50 % používá Firefox (tedy 500). Fajn. Za rok měřím stejnou skupinu a ta mi stoupla na celkem 1500 uživatelů a Firefox teď používá 60 % (tedy 900 lidí). OK, potud to chápu. A teď mi prosím někdo vysvětlete, jak to, že počet uživatelů Firefoxu stoupl o 20 %? (tento příspěvek směřuju speciálně na Frantu, pevně věřím, že ostatní si toto uvědomují, ale u něj si tím nejsem tak úplně jistý). Pro ostatní: Nechápu koho, kdy a proč zajímá, že procenta vzrostla o 20 %. No a? Vždyť ze zadání příkladu jasně vidím, že vzrostla z 50 % na 60 %. Co je tak zajímavého na tom, že vzrostla o 20 %. A podíl Firefoxu vzrostlu o 10 %. To je prostě fakt, nebo snad ne?
Jinak k tomu pivovaru. Předpokládám, že pro pivovar je důležité: 1) jaký má podíl na trhu (tedy o kolik procentních bodů = procent stoupl jeho podíl oproti obodbí xy). 2) o kolik se mu zvýšil výnos, nebo něco podobného. A tam snad bude počítat ze základu kolik vyrobil/vydělal a ne z nějakých podivných 20 %, u kterých pořád nechápu, co zajímavého mi k problematice vlastně mají v praxi říci (neříkám, že nenajdete příklad, kde sednou a dají smysl).
Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. GNU/Linuxem a Unixem obecně se zabývá již více než deset let a věnuje se především jeho nasazení v počítačových sítích a bezpečnostní politice. Zde bloguje o Root.cz, Linuxu, internetu a světě kolem sebe.
Přečteno 112 834×
Přečteno 89 918×
Přečteno 73 318×
Přečteno 58 204×
Přečteno 54 486×