[13] Lidská podstata je získat něco co nejsnáze, ale peníze zdaleka nejsou to jediné, co rozhoduje. Kdyby to tak bylo, tak všichni kupují auta v USA, elektroniku v Číně a účet mají u mBank a Fio. Nicméně se tak neděje, protože přidaná hodnota (kterou z velké části buduje právě ten marketing) u konkurence převyšuje uspořené finance (většina lidí auta i elektroniku kupuje v Česku a účet má u Spořitelny a ČSOB). Úplně stejně to je i s pirátěním: když bude snadnější pustit si film na televizi za pár korun než jej hledat a stahovat z torrentů, většina populace si ten film koupí. Samozřejmě stále budou výjimky a lidé si stále budou půjčovat koupené filmy, stejně jako si půjčují koupená auta a elektroniku, ale zbytek trhu (až třeba na Sony) celkem rychle pochopil, že proti tomu nemá cenu bojovat, protože to vytváří pouze efekt Streisand a ničí to image firmy.
Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. GNU/Linuxem a Unixem obecně se zabývá již více než deset let a věnuje se především jeho nasazení v počítačových sítích a bezpečnostní politice. Zde bloguje o Root.cz, Linuxu, internetu a světě kolem sebe.
Přečteno 112 295×
Přečteno 89 772×
Přečteno 73 165×
Přečteno 58 109×
Přečteno 54 435×