Názor ke článku Pirátství je důsledek selhání marketingu, ne zákonů od Sten - [13] Lidská podstata je získat něco co nejsnáze,...

  • 6. 4. 2011 17:44

    Sten (neregistrovaný)

    [13] Lidská podstata je získat něco co nejsnáze, ale peníze zdaleka nejsou to jediné, co rozhoduje. Kdyby to tak bylo, tak všichni kupují auta v USA, elektroniku v Číně a účet mají u mBank a Fio. Nicméně se tak neděje, protože přidaná hodnota (kterou z velké části buduje právě ten marketing) u konkurence převyšuje uspořené finance (většina lidí auta i elektroniku kupuje v Česku a účet má u Spořitelny a ČSOB). Úplně stejně to je i s pirátěním: když bude snadnější pustit si film na televizi za pár korun než jej hledat a stahovat z torrentů, většina populace si ten film koupí. Samozřejmě stále budou výjimky a lidé si stále budou půjčovat koupené filmy, stejně jako si půjčují koupená auta a elektroniku, ale zbytek trhu (až třeba na Sony) celkem rychle pochopil, že proti tomu nemá cenu bojovat, protože to vytváří pouze efekt Streisand a ničí to image firmy.