Názor ke článku Pirátství je důsledek selhání marketingu, ne zákonů od Sten - [77] 1. Prodejnost naprosté většiny hudby je krátkodobá, takže...

  • 11. 4. 2011 19:49

    Sten (neregistrovaný)

    [77]
    1. Prodejnost naprosté většiny hudby je krátkodobá, takže tam nemá smysl si ji syslit. Ten příměr s doménou selhává, protože ani prodejem za nižší cenu se nevzdáváte autorských práv na prodávané dílo. Beatles se prodávají dodnes, i když ve své době byli levní a navzdory tomu, že i ve své době vznikaly pirátské kopie. Problém je, že stále odmítáte počítat s ušlým ziskem kvůli pirátství. Jako kdyby výrobce aut nahradil airbagy za nafukovací balónky (a zanechal cenu) a liboval si, jak mu to vydělává, ale naprosto ignoroval ušlý zisk, protože by většina lidí odešla ke konkurenci.

    4. Tohle je blábol šířený multimediálními firmami, protože úplně stejná situace je u těch knih nebo aut (prodej mi to za minimum nebo si to půjčím u kamaráda) a stejně se prodávají. P2P sítě jsou ve Španělsku legální: http://torrentfreak.com/judges-liken-p2p-to-the-ancient-practice-of-lending-books-100608/ (samozřejmě pouze zdarma, vydělávání na pirátském obsahu legální není)

    6. Ano, pokud kartel kontroluje veškerý trh, tak jeho zrušením dojde ke snížení zisku. Jenže právě díky pirátství kontroluje poměrně malou část trhu (má hodně velký potenciál růstu).