Názor ke článku Pirátství je důsledek selhání marketingu, ne zákonů od Sten - [85] 1. Ale je regulován a je regulován hodně,...

  • 12. 4. 2011 13:58

    Sten (neregistrovaný)

    [85]
    1. Ale je regulován a je regulován hodně, jako neregulovaný se jenom snaží tvářit. Už jenom to zakazování kryptoanalýzy ochran multimediálních děl je fakt divný. Proč to neplatí třeba i pro algoritmy, které používá BIS? Zde je alespoň státní zájem to zakazovat. Slyšel jste někdy pojem kolektivní správce (což je soukromá! firma)? A viděl jste někdy, kolik si účtuje třeba jen za to, když chcete na svém koncertu zahrát svoji hudbu, kterou jste předtím na svoje náklady vydal a za to vydání opět kolektivnímu správci platil? A stejně budete tvrdit, jak je ten trh neregulovaný a volný.

    Proč tedy neustále srovnává(te) pirátství a krádež, když o koupi vlastně vůbec nejde a vydavatelé skutečně o svoje kopie, které prodávají, nepřijdou? Pirátství (a bezúplatné půjčování) ekonomickou rovnováhu státu prakticky nenarušuje, právě protože je bezúplatné, opak tvrdí pouze ony multimediální firmy (známá pohádka o uniklém zisku a ztrátách pracovních míst, ale nějak zapomenou zmínit, že by si to zákazníci s největší pravděpodobností stejně nekoupili) — jinak by už přeci dávno ty firmy padly, ale ony místo toho vykazují jeden rekordní zisk za druhým. Chcete snad taky říct, že když doma postavím kopii Porsche (a nebudu ji prodávat), tak tím ohrožuji ekonomiku?

    4. Nemůžete za úplatu, ale zadarmo můžete. Zkuste to neustále nemíchat dohromady. Multimédia (a i ten software) zde opravdu mají naprosto nesmyslnou výjimku (viz ten rozsudek onoho španělského soudu), kterou se snaží vynutit silou, a když to kvůli té nesmyslnosti nejde, tak ještě větší silou (a tedy regulací a dalším pokřivováním trhu).