Odpovídáte na názor ke článku Má smysl dělat komerční hry pro Linux?.
Petře dovolím si o Vašem závěru pochybovat.
Když to vezmu za svou osobu, tak poměrně dost času strávím právě hrami. Kromě některých her pro Dos, které se nedají již koupit mám všechny legálně koupené (dokonce se mi podařilo sehnat dnes už pravděpodobně nesehnatelnou Blood omen - Lagacy of Kain, a taky legální). Vždy dávám přednost hrám portovaným na Linux, buď od zmiňované Loki software, nebo LGP (od níž mám skoupeno asi 90% toho co mají v nabídce), mám koupené obě verze Penumbry. Nehledě na to jsem si dal tu práci a zprovoznil jsem si emulátory PS1 a PS2 (i když přiznávám, že pod emulátorem PS2 toho jede opravdu hodně málo a zkusit zprovoznit něco nového je jaksi nad moje síly). Platím si Cedegu, a co chvíli testuji nějakou hru pod wine. Já osobně nemám opravdu nijaký problém si za hru zaplatit - pokud jsem přesvědčen o tom, že za to stojí. A myslím si, že se mohu považovat za čistokrevného linuxáře.
Pokud bych to měl vzít trochu v globálně, já osobně mám pocit, že linuxáři se spíše zaměřují na síťové hry. A navíc na hry a hraní - se mi zdá - se zaměřují hlavně vývojáři a vůbec komunita kolem Ubuntu. Já bych si troufl dokonce tvrdit - i přes všechny řeči, které kolem XXbuntu a jeho komunity poletují - že je to snad první distribuce, která vzala v potaz to, že jejími uživateli mohou být TAKÉ hráči počítačových her.
Mimo to, nevím co je na tom pravdy, ale slyšel jsem, že v zahraničí (tím myšleno jiné státy EU) se poměrně často dá ke hrám do Windows sehnat Linuxová verze. Nevím jestli se nejedná jen o verzi (nebo instalaci?) upravenou tak aby běžela pod wine, ale i to by pro začátek stačilo.
Nemyslím si, že vytvořit hru také pro Linux by bylo nějak výrazně dražší, nebo těžší. Spíš se jedná z jedné strany o nezájem, neochotu, a taky setrvačnost, zvláště dnes, kdy existují multiplatformní toolkity (a řekl bych, že jejich kvality jsou poměrně na vysoké úrovni - Clanlib? SDL? Qt? FLTK? wxwindow? Allegro? ), které skrývají velké množství platformních rozdílu ve své implementaci. Taky se možná svým způsobem lenost, nehledě na to, že programy určené pouze pro Win, si mohou dovolit, některé prasárny, které např. v Linuxu neprojdou ani omylem - své by o tom mohli vyprávět (a taky vyprávějí, stačí projít bugzillu na stránkách wine) právě vývojáři Wine.
Mě by bohatě stačilo, kdyby firmy, které se zabývající vývojem her, brali v potaz liuxové hráče alespoň tím, že by své produkty testovaly pod Wine a upravovaly tak, aby pod ním běžela stejně dobře jak na Windows. Myslím si, že by to hodně pomohlo i samotnému wine.
Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. GNU/Linuxem a Unixem obecně se zabývá již více než deset let a věnuje se především jeho nasazení v počítačových sítích a bezpečnostní politice. Zde bloguje o Root.cz, Linuxu, internetu a světě kolem sebe.
Přečteno 112 296×
Přečteno 89 773×
Přečteno 73 166×
Přečteno 58 109×
Přečteno 54 435×