Odpovídáte na názor ke článku Má smysl dělat komerční hry pro Linux?.
Já bych uvedl ještě další věci: Neuvěřitelná roztříštěnost Linuxu pro vývojáře programů, která může sw vývoj značně prodražit. Windows je celkem jednotné programátorské prostředí s jasně definovaným a jednotným rozhraním, a je levnější pro něj vyvíjet. Navíc Linux neumožňuje ani stoprocentně detekovat, co na něm je nainstalováno, takže problém se jen prohlubuje.
Dalším problémem jsou licence. Příliš mnoho věcí v Linuxu je GPL, třeba i tak Qt/KDE, kterou tu kdosi zmiňuje výše. Komerční firma ovšem nemůže tvořit GPL programy, takže si škrtněte vše GPL z Linuxu pro komerční sw firmu jako nepoužitelné (naprosto výjimečné a nepodstatné výjimky z tohoto pravidla pomiňme).
Pokud někdo řekne, že pro komerční firmu není problém koupit Qt licenci, tak si zjistěte kolik stojí, vydělte to předpokládaným výdělkem na Linuxu a víte, že se to nevyplatí.
Takže sw vývoj pro Linux je rozhodně dražší, než vývoj pro Windows, nebo Mac OS. K tomu uživatelé Linuxu nejsou zvyklí platit (výjimky jsou, ale uživatelé Windows a Mac OS kupují sw o několik řádů častěji). A pak je to jasné.
Stejně tak jako Vlastimili Ott, stejně tak jako Petr Krčmář, mám názor, že pro Linux se obecně vývoj masového komerčního sw vyplatí jenom dosti málo, spíše myslím, že vůbec.
Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. GNU/Linuxem a Unixem obecně se zabývá již více než deset let a věnuje se především jeho nasazení v počítačových sítích a bezpečnostní politice. Zde bloguje o Root.cz, Linuxu, internetu a světě kolem sebe.
Přečteno 112 296×
Přečteno 89 773×
Přečteno 73 166×
Přečteno 58 109×
Přečteno 54 435×