Odpovídáte na názor ke článku Má smysl dělat komerční hry pro Linux?.
Problém hry Lugaru je horší grafická kvalita provedení (zdá se mi málo polygonů pro 3D model postav) a zřejmě neexistující kvalitní reklama na tuto firmu. Vždyť i požadavky jsou sepsány pro PowerPC. Takže autor vůbec nepočítal s průnikem do světa Intelu.
Jinak se zde objevil názor, že když software dobře nefunguje ve Wine, tak je morální si ho bezplatně stáhnout. Není. Stěžujte si u vývojářů Wine na nekompatibilitu. Nevím, proč by chtěl normální člověk riskovat spyware, nestabilitu systému, polofunkčnost a nefunkčnost různých cracků.
Jak to dělají některá produkční studia? Koupí si třeba nový Intel Mac Pro a pod VMWare či Parallels provozují Windows i Linux. Kde je problém? Mackaři si kupují běžně Windows, chtějí-li Windows aplikace. Až se to masově naučí i Linuxáci, tak budou ještě svobodnější a tolerantnější. A poctivost zahřeje člověka u srdíčka :-).
Problém Linuxu je prostě market share. Když vydám hru pro Linux, tak si to koupí tak 5 Linuxáků a ostatní ani nepoděkujou. U Windows čísla vynásobte pár sty.
Chcete hrát na Linuxu hry? Stáhněte si Flash (nebo ekvivalent) a spustíte si spoustu poměrně zajímavých her (zdarma) ve Vašem oblíbeném internetovém prohlížeči.
Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. GNU/Linuxem a Unixem obecně se zabývá již více než deset let a věnuje se především jeho nasazení v počítačových sítích a bezpečnostní politice. Zde bloguje o Root.cz, Linuxu, internetu a světě kolem sebe.
Přečteno 111 266×
Přečteno 89 412×
Přečteno 72 768×
Přečteno 57 963×
Přečteno 54 289×