Odpovídáte na názor ke článku Má smysl dělat komerční hry pro Linux?.
Vždyť si to můžeme spočítat. Linux používá asi setina lidí oproti Windows. Kolik z nich jsou administrátoři. Kolik strojů jsou servery? Takže zjistíme, že každý 200-stý až 300-stý bude mít Linux doma.
Podívejme se na filozofii Linuxu. Zjednodušeně: sdílet znalosti, technologie, žádné patenty, žádné intelektuální vlastnictví. Tedy spíše kutit, než kupovat.
To si každý výrobce softwaru spočte a vyjde mu, že z Linuxu bude mít (při nejlepším) až 200x menší zisk než od Windows. Půjde do toho? Ano, pokud si potřebuje udělat reklamu u opensource komunity na jiné (proprietární) produkty :-)).
Četl jsem pár stránek z knížky o hrách v Javě (platí i pro C#). Tam se píše, že jazyky s řízeným kódem jsou asi o 10% pomalejší než nativní. To je nevýznamné a výhody řízeného kódu jsou jasné. Takže do budoucna by mohly být více multiplatformní hry než dnes.
Ovšem chápu, že .NET Framework od Evil Empire si 14-letý Linuxák nikdy nestáhne (a za hry (ani software) přece platit nebude, i kdyby byly).
P.S.: Já si her moc nekupuji. Neplatím za nové 1300 Kč, ale kupuji je, když jsou tak za 400 Kč. Redakci přeji hodně štěstí a Linuxu hodně dobrých multiplatformních aplikací. Ať nám zlevní ty ve Windows :-).
Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. GNU/Linuxem a Unixem obecně se zabývá již více než deset let a věnuje se především jeho nasazení v počítačových sítích a bezpečnostní politice. Zde bloguje o Root.cz, Linuxu, internetu a světě kolem sebe.
Přečteno 126 298×
Přečteno 93 578×
Přečteno 78 071×
Přečteno 60 836×
Přečteno 57 681×