Nevím, jestli je otázka v anketě položena přesně a raději se zeptám. Právo je velice široká oblast, počínaje právní teorií a konče konkrétními zákony, které jsou místně a časově omezené. Je tedy otázka, co by se do té výuky práva vlastně mělo zahrnovat. Pokud jde o právní teorii a základy našeho právního řádu, jsem na základní škole pro okrajovou výuku (tak jsem hlasoval), pokud jde o výuku konkrétních, aktuálně platných zákonů, jsem spíše proti. Jeden důvod je ten, že osnovy by musely být neustále aktualizovány a náklady s tím spojené nejsou přiměřené výsledku a druhý důvod je ten, že právní systém našeho státu je rozsáhlý a nepřehledný, nemluvě o tom, že dva právníci mají na jeden případ dohromady tři právní názory.
Pokud ve výuce výpočetní techniky zazní "dávejte si pozor, užívání cizích zdrojů je většinou protizákonné, tak to raději nedělejte", pokud se v sexuální výchově řekne "existuje věková hranice pro pohlavní styk a pokud člověk nad touto hranicí provádí sexuální praktiky, hrozí mu vězení" apod., je to jedině v pořádku. Ale nevím, jestli se těchto pár praktických pouček dá nazvat výukou práva.
Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. GNU/Linuxem a Unixem obecně se zabývá již více než deset let a věnuje se především jeho nasazení v počítačových sítích a bezpečnostní politice. Zde bloguje o Root.cz, Linuxu, internetu a světě kolem sebe.
Přečteno 112 303×
Přečteno 89 780×
Přečteno 73 167×
Přečteno 58 120×
Přečteno 54 436×