Odpovídáte na názor ke článku Jak čtou uživatelé obvykle poštu?.
Rozdělil bych to na firmy a domácnosti. Ve firmách každý používá to, co mu je naservírováno (většinou Outlook) a skoro nikdo nemá snahu ani potřebu to měnit, prostě jen píše a o údržbu se stará někdo jiný.
U domácností ale pozoruji výrazný posun k webovému rozhraní. Dříve kam jsem přišel, tam byl Outlook Express, dnes většina lidí jede přes web. Je to asi tím, že se dost zvýšil podíl opravdových BFU, kteří by stejně nakonfigurovat klienta nezvládli a hlavně nechápou proč dělat něco navíc, když na webu jim to jede taky a na ty 3 maily týdně to stačí (navíc se web rozhraní během let dost zlepšilo). Další skupina BFU přešla poté, co jim padnul počítač a oni přišli o poštu, pro ty je webové rozhraní jistá forma zbavení se starostí o zálohování. Vysvětlovat jim rozdíl POP, IMAP, offline složky atd je prostě zbytečné, já je chápu. Mámu jsem také naučil dělat s webovým rozhraním, aby si mohla vyřídit poštu všude.
Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. GNU/Linuxem a Unixem obecně se zabývá již více než deset let a věnuje se především jeho nasazení v počítačových sítích a bezpečnostní politice. Zde bloguje o Root.cz, Linuxu, internetu a světě kolem sebe.
Přečteno 126 307×
Přečteno 93 580×
Přečteno 78 073×
Přečteno 60 838×
Přečteno 57 682×