Hlavní navigace

Názor ke článku Jak koncový uživatel věnuje pozornost nepodstatným detailům od Petr Pravda - Pomáhal jsem několika malým firmám a živnostníkům. Brzy...

  • 5. 2. 2013 5:17

    Petr Pravda (neregistrovaný)

    Pomáhal jsem několika malým firmám a živnostníkům. Brzy jsem se přestal divit a pochopil, že co je logické pro "ajtíka" nemusí být samozřejmé pro "normální" lidi.
    Ti se modlili, ať jim neměním nic na tom počítači, na kterém funguje mail, protože před léty založený účet tam měl uložené heslo, které nešlo změnit u poskytovatele. Registrační údaje chyběly, odpověď na kontrolní otázku nikdo neznal.
    Ani netuší, že se dají maily přesměrovat, jenom ne změnu mailu, který roky "zná celý svět" nechápou jak mail funguje, mají mail spojený s tím, jak vypadá na obrazovce. Už jenom změna barvy je vyděsí.
    Ještě horší situace je s přechodem od "profesionálů", kteří si nechají platit několik tisíc Kč měsíčně za 20MB schránku a nedovolí uživatelům změnu hesla bez jejich asistence. Ano, ještě v listopadu 2012 jsem takové zákazníky převáděl na domény za zlomek původní ceny.
    Jak již bylo zmíněno (To není jedno, Trsek32), vlastní doména může představovat pro živnostníky rizikové až stresující faktory
    Útok na freemailové adresy a "běžné uživatele" nepovažuji za férový, pro mne je důležité, jestli se se mnou člověk dokáže spojit, domluvit se.
    Používám adresář, takže píši dopis na jméno nebo přezdívku a adresu si nechám vyplnit. Stejně jako mne nezajímá jestli má krásné telefonní číslo, když mu volám.

    A některé adresy jsou i více české a méně nudné než info@ admin@ helpdesk@ marketing@ ...

    Dokonce bychom mohli parafrázovat: "Každý v živoně někdy (onan..) měl schránku na Seznamu a kdo to popírá, tak ji tam má dodnes.