Ja to chapu tak, ze eCVT neni variator a ani planetova prevodovka. To auto vice mene vyuziva fosilni palivo - elektricky prenos. Tedy motorem generuje elektrinu, ktera pak toci koly pres elektromotor. Vse je sice v jedne bedne, ale az na jistou situaci nedojde k mechanickemu propojeni motoru a kol. Proto to pripomina jizdu s variatorem, protoze motor si jede svych 2000 rpm jako generator a kola se roztaci elektromotorem do uplne jinych otacek. Jen v momente, kdy otacky motoru lze pripojit primo na kola, tak motor toci primo koly. Zrejme to bude v urcitem rozsahu rychlosti.
Ale mozna se pletu a nejake kvalty v te spajzce jsou udelane pomoci planetovych kol, ale ja je tam nevidim. Kazdopadne variatorovy remen v tom podle vseho taky neni.
On tenhle typ prenosu energie neni nic prevratneho. Lokomotivy to vyuzivaji uz nekolik desitek let.
Kazdopadne mi prijde usmevne, jakou radost z noveho auta mate :-). Dyt je to jen plechova krabice, ktera az na drobnosti, je uz 50 let stejna :-)
Profesionální ajťák pracující pro korporát (narozen 1974). V soukromí však rád prosazuji svobodný software. Snažím se mít přehled o technologiích a trendech. Zastávám názor, že pokud chci něco kritizovat, musím s tím mít nějakou zkušenost. Jsem hrdý manžel, otec dvou dcer a opečovávatel kočky plemene Britská modrá krátkosrstá. Mám rád hudbu, knihy a kulturu obecně. V některých věcech však jdu proti proudu – používám Linux (konkrétně ZorinOS), svobodný software (LibreOffice, GIMP, Inkscape či Joomlu!) a jezdím v hybridním japonském autě.
Přečteno 47 175×
Přečteno 41 384×
Přečteno 35 913×
Přečteno 25 965×
Přečteno 25 767×