Hlavní navigace

Názor ke článku A za komunistů bylo líp! - Díl 5 od raster - Pekne gamesy, pekne vzpominky. btw - Vzdycky se musim...

  • 23. 11. 2007 7:14

    raster (neregistrovaný)

    Pekne gamesy, pekne vzpominky.
    btw - Vzdycky se musim usmivat, kdyz nekde ctu diskuse o tom, jak asi dostali tolik mistnosti do nejake hry. Sam jsem si s tim uzil v me hre Naturix, muzete mrknout na mapku: http://mapy.atari8.info/l-o/naturix.png
    Mel jsem tam sice "jen" asi 123 mistnosti, ale jejich sestavovani byla uzasna prace. Jsou tam stavebni prvky nekolika velikosti + nejake akcni hybajici se bloky, kazdy mel sve cislo. No a pak jsem tam mel takovy bytecode engine, kde se cisly a bity definovala mistnost timto zpusobem, napr.:
    Blok cislo 10 umisti 5x vodorovne vedle sebe.
    Prejdi o 3 radky nize.
    Blok cislo 3 dej 6x pod sebe.
    Na aktualni pozici bude nepratelska potvora cislo 2, pohybujici se zleva doprava v rozsahu -30,+20 od tohoto mista.
    atd. atd. atd.
    Na jednu mistnost bylo potreba podle rozmanitosti cca 50-200 bytu. Ovsem editor jsem na to nemel. Cisla (kody bloku, operaci) jsem si psal do sesitu a pak prepisoval do Atarka. A pak to testoval a opravoval objevene chyby, kterych bylo samozrejme veeelka spousta.
    To jen tak pro zajimavost. :-)
    Mejte se fajn.