Pekne gamesy, pekne vzpominky.
btw - Vzdycky se musim usmivat, kdyz nekde ctu diskuse o tom, jak asi dostali tolik mistnosti do nejake hry. Sam jsem si s tim uzil v me hre Naturix, muzete mrknout na mapku: http://mapy.atari8.info/l-o/naturix.png
Mel jsem tam sice "jen" asi 123 mistnosti, ale jejich sestavovani byla uzasna prace. Jsou tam stavebni prvky nekolika velikosti + nejake akcni hybajici se bloky, kazdy mel sve cislo. No a pak jsem tam mel takovy bytecode engine, kde se cisly a bity definovala mistnost timto zpusobem, napr.:
Blok cislo 10 umisti 5x vodorovne vedle sebe.
Prejdi o 3 radky nize.
Blok cislo 3 dej 6x pod sebe.
Na aktualni pozici bude nepratelska potvora cislo 2, pohybujici se zleva doprava v rozsahu -30,+20 od tohoto mista.
atd. atd. atd.
Na jednu mistnost bylo potreba podle rozmanitosti cca 50-200 bytu. Ovsem editor jsem na to nemel. Cisla (kody bloku, operaci) jsem si psal do sesitu a pak prepisoval do Atarka. A pak to testoval a opravoval objevene chyby, kterych bylo samozrejme veeelka spousta.
To jen tak pro zajimavost. :-)
Mejte se fajn.
Profesionální ajťák pracující pro korporát (narozen 1974). V soukromí však rád prosazuji svobodný software. Snažím se mít přehled o technologiích a trendech. Zastávám názor, že pokud chci něco kritizovat, musím s tím mít nějakou zkušenost. Jsem hrdý manžel, otec dvou dcer a opečovávatel kočky plemene Britská modrá krátkosrstá. Mám rád hudbu, knihy a kulturu obecně. V některých věcech však jdu proti proudu – používám Linux (konkrétně ZorinOS), svobodný software (LibreOffice, GIMP, Inkscape či Joomlu!) a jezdím v hybridním japonském autě.
Přečteno 44 072×
Přečteno 39 640×
Přečteno 34 261×
Přečteno 25 388×
Přečteno 25 083×