Názor ke článku A za komunistů bylo líp! - Díl 2 od tdx - Nevím, proč mi tu stále někdo dokazuje totální...

  • 15. 11. 2007 23:44

    tdx (neregistrovaný)

    Nevím, proč mi tu stále někdo dokazuje totální neschopnost argumentace. Když se například snaží dokázat, že monopol není monopol, jako argument použije to, že jinými slovy řekne totéž, nicméně se to snaží vydávat za dvě odlišné věci: "[...] jaké zboží se má vyrábět, přikazují podnikům jeho produkci, a stanovují ceny. [...] setrvalá situace, kdy je na trhu jediný producent daného zboží či služby, neexistuje použitelné alternativní zboží/služby, monopolní výrobce určuje ceny na trhu, a existují nepřekonatelné překážky pro vstup na takový trh." Něco mi uniklo? Nějaký rozdíl? Takže státní monopol neznemožňuje vstup dalším výrobcům? Ten "druhý" (LO) monopol neurčuje, jaké zboží a v jaké kvalitě bude na trhu? Ve státním monopolu existují nějaké alternativy zboží a služeb? Atd. atp.

    Emh... stát jakožto jeden ze základních ekonomických subjektů se shoduje ve způsobu uspokojování svých potřeb jak s domácnostmi, tak i firmami (tedy dalším typem ekonomických subjektů). Jednoduše vystupuje v ekonomickém systém v dvojjaké roli. I on tedy nakupuje, zároveň i zaměstnává. Utrácí i sleduje zisk (z čeho by taky jinak financoval své aktivity, že). Argumentovat tedy motivací(!!!) jakožto odlišným principem fungování není nic než zcestné.

    Kartel = forma monopolu vzniklá dohodou výrobců téhož zboží. Řekl jsem kartel na úrovni globálního trhu, což v praxi znamená, že v ČR prodává výrobky pouze jedna z oněch firem. Druhá/další prodávají v jiných regionech světa. Na Wikipedii lze najít například tuto kulantní informaci: "Trident is a brand of sugarless chewing gum popular in the United States, Canada, Greece, Spain, Brazil, Portugal, Venezuela and Mexico." I tahle firma tu kdysi nabízela své zboží, ale jako když utne náhle přestala. Nepředpokládám, že by lidé v Mexiku nebo ve Španělsku měli výrazně odlišné chuťové pohárky.

    Na ostatní perly už nemám. Takže ze slovního spojení "prachsprosté PR" tu někdo geniálně odvodil, že to není myšleno stejně jako v případě jeho (stejně geniálního) "reklama je jedním z nástrojů PR". Tvrdil jsem snad někde něco jiného? Jen jsem nadnesl, že pokud reklama neslouží primárně k účelu nalákat zákazníka, neboť si stejně nemá možnost koupit jiné než naše zboží, nejspíš bude její účel jiný (například se pokouší budovat image a posilovat důvěru zákazníků stávajících nebo dává vědět o tom, že tu firma a její zboží stále jsou atd.).

    "Ad skinheads - jedna věc je uvědomovat si, že většina lidí je neschopná, a druhá věc je útlak a útisk ostatních lidí." No tak tohle snad ani nestojí za komentář... říká se tomu porucha osobnosti zvaná narcismus - udělejte si test. Je to zdarma... http://testy.atlas.cz/test.aspx?id=380&rubrika=4