Hlášení problému bylo naopak vždycky tím prvním a hlavním, čím se dá přispět k řešení problému. Platí to nejen v prostředí informačních technologií, ale i v běžném životě. Pokud o chybě nikdo zodpovědný ani neví, tak nemůže spustit proces její nápravy.
Nestačí jen nadávat v diskusích nebo v hospodě, naopak je potřeba přispět k zahájení řešení. Já jsem třeba nedávno hlásil upadlou dopravní značku. Během odpoledne byla oprava hotová. Kolik lidí prošlo ten den kolem a neudělalo nic? Kolik lidí by nadávalo měsíc v hospodě na diletanty z technických služeb? Já jsem zahájil proces řešení jedním telefonátem.
Chyby se mají hlásit, nemá smysl si o nich povídat v diskusi.
Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. GNU/Linuxem a Unixem obecně se zabývá již více než deset let a věnuje se především jeho nasazení v počítačových sítích a bezpečnostní politice. Zde bloguje o Root.cz, Linuxu, internetu a světě kolem sebe.
Přečteno 112 370×
Přečteno 89 789×
Přečteno 73 176×
Přečteno 58 134×
Přečteno 54 441×