Odpovídáte na názor ke článku Proč není internetová reklama totéž co letáky.
[70]
Vážený pane,
1. "Za DVD většinou platíte a tím pádem máte myslím si právo přeskakovat reklamy. Kolik jste zaplatil za přečtení této diskuse?" Časopisi a noviny s většinou platíte také. Ptá se vás někdo, zda tam chcete reklamy? Za zmíněné dálnice (a potažmo i jiné komunikace) platíte taktéž a na snad každém pátém kilometru je billboard. Zajmá někoho, zda Vás obtěžují při řízení? Platím si za příjmače. Přesto mnohdy i na nekomerčních kanálech narazím na reklamy (nemluvím o tom, že tyto poplatky musím platit, ať už příjmám komerční stanice, nebo ne). Nevím jak v Praze (a v jiných českých městech), ale jestli se bude reklama v Brně šířit tempem a způsobem jako dnes, bude za chvíli centrum vypadat jak Las Vegas.
2. To, že si neplatím za nějaký web je sice hezká věc, ale nikde nevidím důvod k tomu, aby byl přecpaný reklamamy, nebo mi byli na každém kroku sprostě podsouvány. Nehledě na to, Váš příklad s Linuxem (asi jste chtěl říci Open Source) trochu pokulhává, protože nikdo Vás přispívat nenutí a ani Vám nenakazuje kolik a kde musíte přispět. Je to slušnost a mělo by to tak fungovat, nicmémně máte zde svobodu i v této volbě - není to totiž byznis.
3. Můžete se svobodně rozhodnout ignorovat, cokoliv. Toho jsou si tvůrci reklam dost dobře vědomí a je to z jejich hlediska nežádoucí. Takže dělají vše pro to aby jste právě jejich reklamy jen tak nepřehlédl.
4. Svoboda je prima věc. Jenom nesmí svoboda druhých omezovat Vás, že? Je v pořádku, když Vaše svoboda omezí druhé, ale Vás se nikdo nesmí dotknout. To ale není svoboda. To je pokřivená představa typická na náš národ - Já jsem svobodný pupek světa, můžu vše, všichni mi musí z cesty a sám nemusím nic.
Nehledě na to mi řekněte čeho docílíte tím, že zpoplatníte přístup na servery se zapnutým blockerem reklam? Spousta lidí se rozhodne sem nechodit tedy vůbec a bude hledat alternativu, kde se provozovatel přizpůsobil. To jste vydělal!
Jsem ve svém okolí znám poměrně velkou alergii snad na všechny české politiky. Ale jestli takto uvažuje zbytek politické scény, jako vy, tak raději toho Paroubka.
5. Reklama je opravdu nutné zlo. Proto by měli existovat pravidla závazná pro <B>OBĚ STRANY</B>, nejen pro ty jimž je určena, ale i pro ty kteří ji vytváří a publikují. Jasné určení co je a co není reklama a její regulace je podle mého názoru jediné východisko jak z tohoto bludného kruhu ven.
Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. GNU/Linuxem a Unixem obecně se zabývá již více než deset let a věnuje se především jeho nasazení v počítačových sítích a bezpečnostní politice. Zde bloguje o Root.cz, Linuxu, internetu a světě kolem sebe.
Přečteno 113 646×
Přečteno 90 224×
Přečteno 73 636×
Přečteno 58 354×
Přečteno 54 585×